شناسهٔ خبر: 61144 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رهبر:

لایحه حمایت از خانواده مظلوم واقع شده است

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه حمایت از خانواده، منشور حقوق زنان، قانون مد و لباس مظلوم واقع شده است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، فاطمه رهبر نماینده مجلس شب گذشته در جلسه کانون اعضای حزب موتلفه اسلامی، به نامگذاری سال ۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های رهبر انقلاب موضوع فرهنگ بوده که در نامگذاری شعار امسال نیز محسوس بوده و حتی فرهنگ برای ایشان از اقتصاد نیز واجب تر است.

وی به یادآوری موضوع مهندسی فرهنگی پرداخت و گفت: این موضوع در قبال تهاجم فرهنگی دشمن مطرح شده که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکیدات ویژه ای شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: طبق برنامه توسعه پنجم پیش بینی طراحی مهندسی فرهنگی را مجلس بر عهده شورای عالی فرهنگی گذاشت اما تا این لحظه این مهم متأسفانه بعد گذشت بیش از ۳ ونیم سال هنوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی بیرون نیامده است.

رهبر به دغدغه های رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوعات فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از مطرح شدن تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی، مقام معظم رهبری در سال گذشته موضوع رخنه فرهنگی را مطرح کرده اند که مسوولان باید در این باره نیز هوشیار باشند.

وی خاطر نشان کرد: اصول و قوانین بالادستی ما درباره موضوعات فرهنگی ایرادی ندارد ولی متأسفانه در اجرا گاهی قوانین به فراموشی سپرده می شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ خاطر نشان کرد: یکی از اصول قوانین اساسی موضوع امر به معروف و نهی از منکر بوده که متأسفانه در ۸ سال گذشته و یک و نیم سالی که ما در مجلس هفتم بودیم اهتمام کامل در این خصوص انجام نشده است.

رهبر یادآور شد: در اواخر دوره مجلس هشتم در کمیسیون فرهنگی طرح ایجاد مرکز نهاد امر به معروف مطرح شد اما اینکه این نهاد زیر نظر کجا مشغول فعالیت باشد یکی از دغدغه هایی بود که در این خصوص احساس می شد.

وی اضافه کرد: طرحی که در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر داده شد در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی آماده شده ولی ایراداتی دارد که با کمیسیون مشترک قضایی در حال رفع آن هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به زودی طرح امر به معروف و نهی از منکر بعد از رفع ایرادات و نواقص به صحن مجلس شورای اسلامی می رود.

رهبر درباره قانون حجاب و عفاف نیز اظهار کرد: در خصوص حجاب و عفاف ۳۰۰ ماده قانونی وجود دارد که باید از طرف مسوولان به آن اهتمام شود.

وی در ادامه به قیاس دولت های گذشته درباره اجرای قانون حجاب و عفاف پرداخت و افزود: قانون حجاب و عفاف در ۸ سال دولت احمدی نژاد بر روی زمین ماند و اکنون نیز بر روی زمین مانده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: به خاطر موضوع حجاب و عفاف احمدی نژاد را در دوران ریاست جمهوری اش برای پاسخ به نمایندگان مجلس دعوت کردیم و وی در جواب به نمایندگان که در زمینه حجاب و عفاف پرسش هایی داشتند جواب دندان شکنی داد بگونه ای که دندان ما که هیچ فک ما هم شکست.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه حمایت از خانواده، منشور حقوق زنان، قانون مد و لباس و قوانین این چنینی، مظلوم واقع شده است.

رهبر در ادامه از مظلوم واقع شدن طرح حجاب و عفاف انتقاد کرد و گفت: در مجلس هفتم و هشتم کارهای خوبی صورت گرفت که متأسفانه به دلایلی اجرایی نشده و یکی از این دلایل نگرش سیاسی به این مساله بوده است.

وی ادامه داد: هرگاه بر این طرح اهتمام کردیم گفته اند که چوب لای چرخ دولت می گذارید در صورتی که اینگونه نبوده و نیست و نمایندگان وظیفه خود را انجام می دهند.

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به کارهای نظارتی نمایندگان ملت در خصوص حجاب و عفاف اشاره کردو گفت: کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود پیدا کرده و با توجه به شکایات مردم که درباره مسائل فرهنگی ارائه شده جلسات مختلفی را برگزار کردیم.

رهبر ادامه داد: از کلیه دستگاههای مرتبط با بحث حجاب و عفاف دعوت کردیم و مقرر شد تا دستگاه ها گزارشات مکتوب خودشان را به این کمیسیون ارائه دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس اهتمام ویژه ای به موضوع حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و نام گذاری سال با مضمون اقتصاد و فرهنگ دارد.

نظر شما