شناسهٔ خبر: 61117 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

در اجلاس تروئیکا مطرح شد

لاریجانی: رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در نسل کشی دارد

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در نسل کشی ، قتل عام و نقض اصول بین المللی و نیز جنگ افروزی در منطقه دارد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر اعضا در مورد وضعیت فلسطین و تهاجم به غزه که در تهران برگزار می شود افزود: امروز در شرایط حساسی این اجلاس با فوریت تشکیل شد و حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان، ما را دور هم جمع کرده است.
 

وی گفت: اینکه در ماه رمضان رژیم صهیونیستی دست به این جنایت زده و مردم بی گناه فلسطین را با انواع سلاح ها و نیز سلاح های غیرمتعارف به خاک و خون کشیده نشانگر موجودیت اشغالگرانه و روحیه سبعیت این رژیم سفاک است.

لاریجانی افزود: اسرائیل سابقه طولانی در نسل کشی، قتل عام، نقض اصول بین المللی و جنگ افروزی در منطقه دارد اما پس از شکست سالهای اخیر در جنگ های33 روزه، 22 روزه و نیز جنگ 8 روزه دچار پریشانی سیاسی شده بود.

وی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به علت وجود بحران ها در کشورهای اسلامی، این رژیم با فرصت طلبی زمان را برای استیفای آبروی از دست رفته خود مناسب یافت و دست به جنایت جدیدی زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : کشتار مردم غزه چیزی جز جنایت جنگی و نقض حقوق بشر نیست.

اجلاس یک روزه تروئیکای بین المجالس اسلامی با حضور روسای مجالس هشت کشور و تعدادی مهمان خارجی در  تهران  در حال برگزاری است .

نظر شما