شناسهٔ خبر: 61047 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

حجتی در صحن مجلس:

قیمت کود شیمیایی در یکسال اخیر افزایش پیدا نکرده است/ نمایندگان از پاسخ وزیر قانع شدند

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما بدنبال این هستیم که قیمت نهاده‌‌هایی که در اختیار کشاورزان قرار می‌‌گیرد با افزایش کمی همراه باشد.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، محمود حجتی که امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود با بیان اینکه قیمت کود شیمایی در یکسال اخیر افزایش پیدا نکرده و با همان قیمت دولت قبل در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: در این یک سال گذشته در عرضه کود شیمیایی به کشاورزان مشکلی نداشته ایم.

وی با ناچیز دانستن ردیف اختصاص داده شده بیمه ریسک به بخش کشاورزی، اظهار کرد: نزدیک هزار میلیارد تومان در این دولت برای حمایت از آسیب‌های وارده به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است و ۱۵۰۰ میلیارد دیگر نیز در حال تصویب است.

حجتی با بیان اینکه یک درصد اراضی کشاورزی دنیا را داریم، گفت: این در حالیست که ۰.۶۵ درصد سم برای بخش کشاورزی استفاده می شود و این سم بیشتر از حد استاندارد است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد : ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تا کنون خریده ایم و انتظار داریم تا بیش از هفت میلیون تن خواهد رسید؛ همچنین در نظر داریم تا استانداردسازی را برای تولید محصولات پرمصرف اجباری کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت کود شیمیایی در یکسال اخیر افزایش پیدا نکرده است، اظهارداشت:ما بدنبال این هستیم که قیمت نهاده‌‌هایی که در اختیار کشاورزان قرار می‌‌گیرد با افزایش کمی همراه باشد.

پس از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های ایشان قانع شدند.

نظر شما