شناسهٔ خبر: 61008 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

سريال هاي ماهواره اي؛سرگرمي از جنس خطر

سريال هاي خارجي شبکه هاي ماهواره اي با درون مايه هاي مخرب وخلاف اخلاق وعرف، حتي آن دسته از افرادي که فقط براي سرگرمي به تماشاي اين سريال ها مي پردازند را هم مورد تهديد قرار مي دهد.

به گزارش نماینده، نظام رسانه اي وارتباطي با ظهور ماهواره ها تحولي بزرگ را پشت سر گذاشت وماهواره ها امکانات بي نظيري را پيش روي صاحبان رسانه ودولت ها وقدرت ها گذاشتند و ضمن برطرف ساختن ناتواني رسانه هاي پيشين، امکانات وسيعي را هم به لحاظ مالي وهم کيفي در اختيار آنان براي گسترش هرچه بيشتر بُرد فعاليت هاي خود قرار دادند که اين امر کمک شاياني به بسط رسانه هايي چون تلويزيون ها وراديوها کرد.
سهولت راه اندازي کانال ماهواره اي وآسيب پذيري کم تر نسبت به اقدامات دفاعي نظيرپارازيت ها، توجه قدرت هاي متخاصم را به اين ابزار براي جنگ نرم عليه دولت هاي مخالف شان جلب کرده است و شايد بتوان اقدام ويژه ماهواره ها درجنگ نرم را به جهت فضاي آزاد ورها از چهارچوب وقانوني که برآن حاکم گرديده و انتشار برنامه ها ومطالبي دانست که مخالف ومغاير با ارزش ها واصول کشور مورد هدف هستند.
از جمله پديده هاي جديدي که به واسطه رواج مصرف ماهواره در کشور درسال هاي اخير با آن مواجه بوده ايم، تماشاي سريال هاي خارجي است که در داخل کشور مخاطبان بسياري را پيدا کرده و در مواردي اين سريال ها را به عنوان رقيب جدي سريال هاي صداوسيما مطرح کرده است.
ازجمله دلايلي که مي توان براي استقبال از اين سريال ها برشمرد، جذابيت هاي داستاني وروايت آن ها به دليل پيچيدگي هاي بسياري که پيدا مي کند ونيز پرداختن آن ها به موضوعات ومقولاتي است که درسريال هاي داخلي ممنوعه به حساب مي آيند.
رابطه جنسي ياتعامل با جنس مخالف بيرون از چهارجوب خانواده دربسياري از اين سريال ها حضور دارد وبرهمين اساس مي توان گفت که درون مايه اين سريال ها در تعارض آشکار با مباني ديني ما وحاوي محتواها وصحنه هايي مخرب وخلاف اخلاق وعرف هستند.
مشاهده چنين فيلم هايي به طور قطع تاثيرات منفي بسياري برخانواده ها دارد تا حدي که مي توان گفت که آن دسته از افرادي هم که فقط براي سرگرمي به تماشاي اين سريال ها مي پردازند از اين تاثيرات مخرب اين فيلم ها در امان نيستند.

 

منبع:آریا

نظر شما