شناسهٔ خبر: 60971 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

تروریست‌های تکفیری ادامه‌دهنده راه کوفیان در روز عاشورا هستند

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: امروز مشاهده می‌کنیم بازمانده همان قومی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و فاجعه عاشورا را رقم زدند، در قالب گروه‌های تروریستی و تکفیری خون مسلمانان را بر زمین می‌ریزند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع نمازگزاران و روزه‌داران در حرم فاطمه معصومه(س) با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد صدقه و قرض اظهار کرد: بر این اساس افرادی که صدقه و قرض می‌دهند اجر زیادی می‌برند.

وی به آیات ابتدایی سوره مبارکه «حدید» اشاره کرد و افزود: ایمان و انفاق دو مقوله‌ای هستند که در ابتدای این سوره مورد توجه قرار گرفته‌اند و همین مباحث در میانه آیات آن هم مشاهده می‌شوند و پاداش کسانی که ایمان دارند و در راه خدا انفاق هم می‌کنند نور است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در ادامه این سوره به آیه بیستم می‌رسیم که زندگی انسان را به پنج مرحله طفولیت، نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری تقسیم کرده است و هر کس تعریفی از این سنین دارد.

وی ادامه داد: پرداختن به دنیا در ذات خود بد نیست زیرا مومن باید وسایل زندگی راحت را فراهم کند ولی آنچه در آیات و روایت از دنیا مذموم شمرده شده فریب خوردن از دنیا و دلبسته شدن به مادیات است.

رفیعی دنیا را مهمانخانه‌ای توصیف کرد که هیچ کس در آن پایدار نخواهد ماند و افزود: کسی که تمام هم و غم خود را دنیا قرار دهد به سه گرفتاری دچار می‌شود.

استاد حوزه علمیه نخستین مشکل را که نصیب دنیاطلبان می‌شود غمی همیشگی همراه آنها دانست و گفت: آرزوهای طولانی و امید به آنها در عین اینکه دسترسی به چنین آرزوهایی هم ممکن نیست از دیگر مشکلات به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: دین به دنیا فروختن به شدت در اسلام و ادیان الهی مذمت شده چون عاملی برای نابودی انسان‌هاست.

رفیعی با بیان اینکه امام حسین(ع) در جریان عاشورا فرمودند؛ «مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان شده است» گفت: هیچ کس نباید پرداخت حق‌الناس و به‌جا آوردن حق‌الله را به تاخیر بیندازد زیرا ممکن است به طور ناگهانی و بدون اینکه به این امور پرداخته باشد از دنیا برود.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه عنوان کرد: عامل اسب تازیدن بر بدن امام حسین(ع) در روز عاشورا حب دنیا بود و جالب اینکه عمر سعد حکومت ری را برای کشتن اباعبدالله(ع) طلب می‌کرد ولی به همان هم نرسید و سمت قبلیش را هم از دست داد.

وی افزود: امروز هم مشاهده می‌کنیم بازمانده همان قومی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و فاجعه عاشورا را رقم زدند در قالب گروه‌های تروریستی و تکفیری خون مسلمانان را بر زمین می‌ریزند و سر شیعیان را بدون هیچ دلیل و منطقی می‌برند.

رفیعی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات مذمت دنیا مربوط به دلبستگی به مادیات است گفت: اسلام می‌خواهد مومنان از آسیب‌های دنیاپرستی در امان بمانند.

نظر شما