شناسهٔ خبر: 60970 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طاهری:

رئیس‌جمهور در موضوع افزایش بهای خودرو ورود کند/ تشریح علت افزایش قیمت

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:‌‌ اکثریت اعضای شورا منصوب رئیس‌جمهور هستند، لذا رئیس‌جمهور به‌جای تکدر از افزایش قیمت‌ خودرو در این موضوع ورود کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع خانه ملت  با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مؤثر در تهیه و تدوین گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور بوده،‌ گفت:‌ تلاش شد گزارش به‌صورت جامع و کامل باشد و از مجموعه نیروهایی که بر این حوزه تسلط داشتند، استفاده شود.

وی مقصود از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور را نه مچ‌گیری بلکه کمک به این صنعت برای رفع عیوب و بالا بردن کیفیت محصولات خود عنوان کرد و افزود: خودروسازان باید هزینه‌های سرریز خود را کاهش دهند تا این روند افزایش بی‌رویه قیمت‌های خودرو متوقف شود.

طاهری از فعالیت شرکت‌های تو در تو و هزینه‌های جانبی دیگر به‌عنوان عوامل غیر مستقیم افزایش بی‌رویه بهای خودرو در کشور یاد کرد و گفت:‌ در جلسه دیروز کمیسیون صنایع با حضور مدیران شرکت‌های خودروسازی با استناد به گزارش تفحص اعلام کردیم که نباید قیمت خودروهای داخلی بالا رود.

وی با اشاره به توافق برای برگزاری نشست‌های مشترک میان شورای رقابت و نمایندگان مجلس به‌منظور آنالیز چگونگی تولید و قیمت‌گذاری خودرو در بخش دیگری از سخنانش در مورد تکدر خاطر از افزایش بهای خودروهای داخلی بیان کرد:‌ هشت نفر از اعضای شورای رقابت با حکم مستقیم رئیس‌جمهور منصوب می‌شوند و سه نفری که از مجلس در این شورا عضویت دارند، صرفاً ناظر بوده و حق رأی ندارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اکثریت اعضای شورا منصوب رئیس‌جمهور هستند، لذا دلیلی ندارد رئیس‌جمهور از بالا رفتن قیمت‌های خودرو مکدر شود، بلکه باید به‌جای آن در موضوع دخالت کرده و مشخص کند که واقعاً مبنای قیمت‌گذاری چیست و چقدر از لوازم خودروهای داخلی وارداتی است.

وی خودرو را نیاز مردم و انتظار مردم را ورود دولت به مسئله قیمت‌گذاری و حل مشکل آن برشمرد و تصریح کرد:‌ متأسفانه هر وزیری که در رأس وزارت صنایع قرار گرفته است، مقابل مصرف‌کنندگان‌ از خودروسازان حمایت کرده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش قیمت در خودور، شکلی و نه ماهوی و بر مبنای تورم سال گذشته صورت گرفته است و بهتر است خودروسازان با افزایش تولید، هزینه‌های خود را سرشکن کنند.

نظر شما