شناسهٔ خبر: 60891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اینهورن: برنامه غنی‌سازی ایران مانعی برای مذاکرات هسته‌ای ایجاد می‌کند

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا در امور مربوط به کنترل تسلیحات مدعی شد که ایران به طور مخفیانه برنامه غنی‌سازی خود را توسعه می‌دهد و این برنامه می تواند مانعی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای به وجود آورد.

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز، «رابرت اینهورن»، مشاور سابق ویژه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در امور مربوط به کنترل تسلیحات در وزارت خارجه آمریکا، در اظهارتی مدعی شد که ایران به طور مخفیانه برنامه غنی‌سازی خود را گسترش می‌دهد.

وقتی ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) مهلت مذاکرات هسته‌ای را به مدت چهارماه تمدید کردند، تأکید داشتند که پیشرفت‌های ملموسی در راه رسیدن به توافق نهایی به دست آورده‌اند اما اینهورن مدعی شد که ایران در خصوص ظرفیت غنی‌سازی که می‌تواند طبق توافق نهایی حفظ کند بیش از گروه ۱+۵ پیش رفته است.

اینهورن ادامه داد که تقاضاهای ایران در خصوص برنامه غنی‌سازی هسته‌ای می‌تواند برای مذاکرات هسته‌ای مانع به وجود آورد.

به گزارش فارس اینهورن که هم‌اکنون یکی از اعضای اندیشکده بروکینگز است، روز شنبه هفته جاری مقاله‌ای را در وب‌سایت اندیشکده خود منتشر کرد و در آن نوشت که ایران برای سالها تلاش کرده است تا غرب را وادار کند که حق غنی‌سازی این کشور را به رسمیت بشناسند.

طبق این گزارش، سال گذشته، دولت اوباما برای اولین بار تصریح کرد که ایران می‌تواند برنامه غنی‌سازی بومی داشته باشد.

نظر شما