شناسهٔ خبر: 60811 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منصوریان:

سقف بودجه و قرارداد مانع رشد فوتبال ایران است!

منصوریان سرمربی تیم نفت تهران گفت: سقف بودجه و قرارداد، سقف رشد را از فوتبال ما می‌گیرد.

به گزارش نماینده، علیرضا منصوریان در گفت و گو با تسنیم، در مورد بحث‌ ماندن یا رفتن سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: باید از آمدن کی‌روش سه هدف را دنبال می‌کردیم. نخستین هدف بازگشت به جایگاه و عرصه تبلیغی فوتبال آسیا بود که از سال ۲۰۰۶ آن را از دست دادیم اما با حضور این مربی بار دیگر تیم ایران در کانون توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هدف دوم رسیدن به جام جهانی بود که در نهایت به آن دست یافتیم. هدف سوم باید نتیجه گیری باشد و به همین دلیل باید به کی‌روش فرصت دهیم کارش را ادامه دهد تا به نتیجه برسیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت در ادامه در مورد بحث رعایت سقف قرارداد از سوی باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنان ما در بالاترین سطح فوتبال یعنی جام جهانی حاضر می‌شوند طبیعی است درخواست‌های مالی این نفرات افزایش یابد و به همین دلیل معتقدم سقف قرارداد در فوتبال ایران تاثیری نخواهد داشت.

منصوریان در نقد سقف بودجه و قرارداد برای باشگاه‌های لیگ برتر تصریح کرد: سیستم باشگاهداری ما اشتباه است چراکه همه تیم ها وابسته به بودجه دولتی هستند و تنها یکی، دو تیم خصوصی در لیگ برتر داریم در حالی که باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی شدن و رقابت بروند تا در نهایت سقف قرارداد برداشته شود.

وی افزود: یکی از ایرادهای اصلی فوتبال ما این است که هیچ ردیف بودجه‌ای از سوی باشگاه‌ها پیش از آغاز مسابقات اعلام نمی‌شود. باشگاه‌ها فهرست مالی خود را تمیز ارائه نمی‌دهند و به بازیکنان و مربیان خود بدهکار هستند. نگرش باشگاهداری در فوتبال باید تغییر کند و همه باشگاه‌ها خصوصی شوند. آن وقت دیگر مالک باشگاه می‌تواند هرچقدر بخواهد خرج کند.

سرمربی تیم نفت یادآور شد: خیلی سخت است و جسارت می‌خواهد که باشگاهی رقم واقعی قراردادهایش را اعلام کند. باشگاه نفت که من در خدمتش هستم به راحتی رقم قراردادها را در سایتش اعلام می‌کند و من خوشحال می‌شوم اگر همه باشگاه‌ها این کار را انجام دهند اما در نهایت سقف بودجه و قرارداد، سقف رشد را از فوتبال ما می‌گیرد.

منصوریان در مورد آخرین وضعیت تیم نفت برای حضور در لیگ برتر خاطرنشان کرد: برنامه‌های تمرینی خود را ادامه می‌دهیم و آماده حضور در لیگ برتر خواهیم شد. نفت فصل گذشته پدیده لیگ برتر بود و این فصل امیدوارم در آسیا هم موفق باشیم.

نظر شما