شناسهٔ خبر: 60668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقام آمریکایی:

همچنان با تحریم جدید مخالفیم/عایدی ایران از توافق ژنو کمتر از ۷ میلیارد بوده

یک مقام آمریکایی روز شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حمایت «جان کری» وزیر خارجه این کشور از تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران، این گزارش‌ها را رد کرده و گفت واشنگتن همچنان معتقد است که نباید تحریمی در طول اجرای توافق تصویب شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس یک مقام آمریکایی روز شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حمایت «جان کری» وزیر خارجه این کشور از تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران، این گزارش‌ها را رد کرده و گفت واشنگتن همچنان معتقد است که نباید تحریمی در طول اجرای توافق تصویب شود.

هفته گذشته چندین رسانه آمریکایی از جمله «المانیتور» اعلام کردند که کری در نشستی با حضور نمایندگان یهودی کنگره، تلویحا از تصویب تحریم‌ها علیه تهران حمایت کرده است. با این حال وزارت خارجه آمریکا این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

مقام ارشد آمریکایی که پس از اعلام رسمی تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد توافق موقت ژنو که آذرماه سال گذشته به دست آمد نیز گفت تصور می‌کند که درآمد ایران از آن توافق، از رقم ۶ تا ۷ میلیارد پیش‌بینی شده، کمتر بوده است.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم به نقل از وی مدعی شده است که ایران پذیرفته است که ذخایر اورانیوم ۲درصد خود را به اورانیوم طبیعی رقیق کرده و ضمنا نظارت‌های بیشتر بر فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود را نیز پذیرفته است.

نظر شما