شناسهٔ خبر: 60661 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیسبوک در آمریکا این گونه کاسبی می کند !

فیس بوک در حال آزمایش دکمه جدیدی در این سایت است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از داخل محیط این شبکه اجتماعی کالاهای موردنظرشان را خریداری کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس این دکمه که خرید یا buy نام دارد به کاربران امکان می دهد کالاهایی که در داخل این شبکه اجتماعی برایشان تبلیغ می شود را خریداری کنند.

سرویس یاد شده فعلا فقط در داخل امریکا در دسترس است و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط می توانند از این طریق سرویس‌های مورد نظرشان را ارائه کنند. این اقدام فیس بوک چالشی تازه برای سایت‌های تجارت الکترونیک محسوب می شود، به خصوص که این سایت صدها میلیون کاربر فعال دارد. با این حال مشخص نیست با این کار  کاربران یاد شده به خرید از فیس بوک ترغیب شوند یا ترجیح دهند کماکان از طریق دیگر سایت های مشهور تجارت الکترونیک خریدهایشان را انجام دهند.

دکمه خرید فیس بوک بر روی نسخه سازگار با رایانه های شخصی و همین طور نسخه همراه این سایت در دسترس خواهد بود. با این حال مشخص نیست صاحبان مشاغل تا چه حدی از این سرویس نوپا استقبال کنند. فیس بوک ادعا کرده در فرایند خرید اطلاعات کارت های اعتباری افراد در اختیار فیس بوک قرار نمی گیرد و تنها در صورت تمایل افراد، اطلاعات خرید آنها در این سایت ذخیره می گردد.

فیس بوک همچنین اعلام کرده که فعلا هیچ سودی بابت ارائه این خدمات نخواهد برد و عملیات نقل و انتقال مالی از طریق کارت اعتبار هم توسط یک شرکت ثالث صورت می گیرد. کارشناسان می‌گویند این اظهارات اهداف تبلیغاتی دارد و در صورت موفقیت سرویس یاد شده در آینده فیس بوک سهمی از سود کسب شده را از آن خود خواهد کرد.

نظر شما