شناسهٔ خبر: 60581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان کنگره پس از سقوط هواپیمای مالزی، روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

نمایندگان کنگره پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی که برخی ادعاها حکایت از شلیک موشک به آن دارد، مسکو را به تشدید تحریم‌ها تهدید کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس برخی از نمایندگان کنگره پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در روز پنجشنبه آمادگی خود را برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو اعلام کرده‌اند. 

گفته می‌شود این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی که تمامی ۲۹۵ سرنشین آن جان باختند با شلیک موشک زمین به هوا سرنگون شده است و نمایندگان کنگره می‌گویند در صورت اثبات دخالت روسیه تحریم‌های بیشتری علیه این کشور به کار خواهند گرفت.

سناتور لیندسی گراهام این حادثه را یک فاجعه و «تغییر دهنده معادلات بازی» خوانده و از جامعه بین‌الملل خواسته در صورت اثبات نقش روسیه تحریم‌های بیشتری علیه این کشور به کار گرفته شود. وی همچنین خواستار تسلیح ارتش اوکراین برای مقابله با استقلال‌طلبان این کشور در صورت اثبات این امر شده است.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز سناتور دیان فاینشتاین، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنا و سناتور جان‌مک‌کین، نماینده آریزونا نیز درخواست‌های مشابهی مطرح کرده‌اند.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ مالزی روز پنجشنبه در مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد.

این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی علاوه بر ۲۸۰ مسافر ۱۵ خدمه هم داشت و از آمستردام، پایتخت هلند، عازم کوآلالامپور، پایتخت مالزی بود که در آسمان اوکراین و در حالی که در ارتفاع بالای ۱۰ هزار متری پرواز می کرد به نظر می‌رسد «مورد هدف قرار گرفته» و لحظاتی بعد سرنگون شد.

برخی از مقامات اوکراین مدعی شده‌اند این هواپیما با موشک زمین به هوا هدف قرار گرفته است. رئیس جمهوری اوکراین این حادثه را یک اقدام تروریستی توصیف کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سقوط این هواپیما را یک «تراژدی وحشتناک» توصیف کرده و گفته است اولویت او این است که مشخص شود آیا شهروندان آمریکایی نیز در میان سرنشینان بوده اند یا خیر.

نظر شما