شناسهٔ خبر: 60519 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شیخ‌الاسلام:

رئیس جدید مجلس عراق سه‌شنبه هفته آینده به تهران می‌آید

شیخ الاسلام معاون بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از سفر هفته آینده سلیم الجبوری رئیس جدید پارلمان عراق به تهران خبر داد.

به گزارش نماینده، حسین شیخ‌الاسلام  معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با فارس در خصوص نشست بین المجالس کشورهای اسلامی، گفت: سه‌شنبه هفته آینده تهران میزبان کنفرانس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه از رئیس مجلس عراق هم برای شرکت در این نشست دعوت شده است، گفت:  سلیم الجبوری رئیس جدید پارلمان عراق نیز برای حضور در این کنفرانس به تهران می‌آید.

شیخ الاسلام تصریح کرد: این نشست با حضور کشورهای ایران، سودان و مالی برگزار می‌شود که در این میان از پاکستان، سوریه، فلسطین و عراق هم برای حضور در کنفرانس دعوت شده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس همچنین شب گذشته در گفت‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و پیرامون تحولات این روزهای نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ایراد سخن پرداخت.

 وی در این گفت‌وگو افزود: طرح صلحی که مصر برای توقف درگیری ها در فلسطین اشغالی ارائه کرده، توطئه ضد فلسطینیان است.

حسین شیخ الاسلام در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با عنوان« پیامدهای منطقه ای و بین المللی تبدیل انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک»افزود: راهبرد رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطینیان شکست خورده و نپذیرفتن طرح صلح مصری ها از جانب مقاومت طبیعی است.

وی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی ندارد و نیروی محاسباتی اطلاعاتی آن تضعیف شده است.

شیخ الاسلام افزود: اگر ارتش رژیم صهیونیستی فروبپاشد این رژیم از بین می رود.

معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید راهکارهایی تبیین شود که مسئله فلسطین به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل گردد.

شیخ الاسلام گفت: اکنون وحدت فلسطینیان بیشتر و اختلاف میان صهیونیست ها افزایش یافته است که این عامل بازدارندگی حمله زمینی صهیونیست ها به غزه است.

وی افزود: بهتر است صهیونیست ها به اروپا و روسیه که از آنجا به سرزمین های اشغالی آمده اند بازگردند زیرا آن مناطق برایشان امن تر است.

نشست تروئیکای اتحادیه بین المجالس اسلامی قرار است با هدف بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه  و در سایه استمرار آن ۳۱ تیر ماه در تهران برگزار شود.

 

نظر شما