شناسهٔ خبر: 60242 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مروی در نطق میان‌ دستور:

مجامع بین‌المللی از اقدامات وحشیانه اشغالگران صهیونیست جلوگیری کنند

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: مصرانه از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر از اقدامات وحشیانه اشغالگران صهیونیست جلوگیری کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی مروی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به زنان و کودکان مظلوم غزه را موجب تأثر و خشم همه آزادگان عالم خواند و اظهار داشت: مصرانه از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم تا مانند مجلس شورای اسلامی هرچه سریع‌تر از اقدامات وحشیانه اشغالگران صهیونیست جلوگیری کنند و از حامیان آنها نیز می‌خواهیم دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بردارند.

وی به تولید ۹۰ درصد برق کشور از نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد و افزود: در صورت سرمایه‌گذاری در این نیروگاه‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در نفت و گازوئیل و نیز نفت کوره ۸۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می‌شود.

نماینده نیشابور کاهش تلفات در حوزه انرژی را موجب عدم نیاز به سرمایه‌گذاری جدید و بهبود بهره‌وری و نیز درآمد سالیانه بیشتر خواند و خاطرنشان کرد: این گامی در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌هاست.

وی به لزوم تقویت شرکت‌های انرژی اشاره کرد و ادامه داد: ‌این شرکت‌ها سهم خود را از محل صرفه‌جویی تأمین می‌کنند و دولت و مجلس نیز باید نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

مروی با توصیه به دولت برای چاره‌‌اندیشی و مجلس برای زمینه‌سازی جهت رفع مشکلات تصریح کرد: توجه ویژه به میادین مشترک نفتی و گازی به ویژه در مقطع تحریم‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند و تخصیص اعتبار برای میادین به افزایش اشتغال می‌انجامد به علاوه با قطع واردات امکان صادرات را نیز فراهم می‌آوریم.

وی از ضرورت تکمیل چرخه گاز کشور و تبدیل گاز به مشتقات و برق و تدوین برنامه جامع گاز کشور سخن گفت و از دولت و مجلس خواست به موضوع نفت توجه شایسته صورت دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما