شناسهٔ خبر: 60134 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

خشونت جشن هواداران فوتبال را در آرژانتین به هم زد

آرژانتین پلیس ضدشورش آرژانتین برای مهار گروهی خرابکار که اقدام به برهم زدن جشن آرام هواداران آرژانتینی به خاطر عملکرد درخشان تیم ملی این کشور در جام جهانی کرده بودند، از گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی استفاده کرد.

به گزارش نماینده و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگامی که هواداران پرشور آرژانتینی به خیابانهای شهر بوئنوس آیرس آمدند، پلیس در ابتدا دخالتی نکرد اما سپس به تعقیب خرابکاران پرداخت. این گروه که بیشتر آنها صورت های خود را پوشانده بودند و کاملا مست بودند با پرتاب سنگ و تخریب ویترین فروشگاهها و ورود به یک سالن نمایش به اقدام پلیس واکنش نشان دادند.

پلیس اعلام کرد در این حادثه ۲۰ تن از نیروهای آن ها مصدوم شد و دستکم ۶۰ تن بازداشت شدند. این خرابکاران همچنین به تخریب چراغ خیابانها پرداختند.

حمایت خودجوش هواداران به منظور حمایت از تیم ملی آرژانتین بعد از ارایه بهترین عملکرد خود طی ۲۴ سال گذشته انجام شد.

کانون جشن مرکز شهر بود که معمولا هواداران برای جشن پیروزی در آنجا گردهم جمع می شوند. خودروها به بوق زدن و هواداران به آتش بازی پرداختند و نام کشورشان را فریاد می زدند.

تیم ملی آرژانتین در طول ۹۰ دقیقه وقت معمول بازی به رهبری لیونل مسی شجاعت نشان داد و فرصت های زیادی برای گلزنی خلق کرد.

یک هوادار ۳۱ ساله آرژانتینی با اشاره به دیه گو مارادونا که در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ قهرمانی را تصاحب کرد گفت: مسی هنوز مارادونا نشده است. بااین حال ما به بازیکنان خود افتخار می کنیم.

قبل از برگزاری دیدار فینال کسب و کار در آرژانتین تعطیل شد. حدود ۲۰ هزار تن نیز با پوشیدن لباسهایی به رنگ آبی و سفید برای تماشای مسابقه از تلویزیون بزرگی که در میدان عمومی پایتخت نصب شده بود، اجتماع کردند.

با این حال با وجود عملکرد درخشان تیم بسیاری از آرژانتینی ها نمی توانستند ناراحتی خود را از شکست تیم شان پنهان کنند.

در ریودوژانیرو بیش از ۷۰ هزار هوادار آرژانتینی به تشویق تیم خود پرداختند. بسیاری از آنها ۴۰ ساعت با خودرو در سفر بوده اند و تقریبا همه آنها لباسهای آبی آسمانی برتن کرده بودند.

نظر شما