شناسهٔ خبر: 60036 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

موضع‌گیری آمریکایی‌ها در قبال مذاکرات هسته‌ای غیرمنطقی است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری آمریکایی‌ها در قبال مذاکرات هسته‌ای را غیرمنطقی دانست و گفت: تهدیدات غربی‌ها موجب صرف‌نظر ملت ایران از حقوق حقه خود نمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سیدسعید حیدری‌طیب  در کرمانشاه اظهار داشت: تهدیدات و فشارهای کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ به هیچ وجه موجب دست کشیدن ملت ایران از حقوق حقه خود نخواهد شد.

وی حق طبیعی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در زمینه‌های علمی، پتروشیمی، پزشکی و... را مورد تأکید قرار داد و افزود: تهدیدات غربی‌ها صرفا موجب متضرر شدن آن‌ها می‌شود.

حیدری‌طیب تصریح کرد: ممکن است غربی‌ها بخواهند برای صرف‌نظر کردن ایران از انرژی هسته‌ای تحریم‌هایی نیز اعمال کنند، اما گذشتن از تمام حقوق حقه، خیانت به ملت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی صرف‌نظر از این حق طبیعی را تسلیم شدن تمام عیار در برابر دشمنان دانست و گفت: ملت ایران بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای را حق طبیعی و قانونی خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه ایران بارها اعلام کرده که به‌دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست، متذکر شد: ایران در پی به‌کارگیری فناوری هسته ای در مسائل فنی، پزشکی، کشاورزی و... است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر در اختیار داشتن اورانیوم مورد نیاز نیروگاه‌ها و ابزار غنی‌سازی آن در ایران تاکید کرد و در خصوص اظهار نظر یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه در صورت عدم سازش ایران مذاکرات را قطع خواهیم کرد، گفت: این موضع‌گیری آمریکایی‌ها کاملا غیرمنطقی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجادله و بحث در مذاکرات طبیعی بوده، خاطرنشان کرد: اصولا ماهیت مذاکرات بحث و جدل است و مذاکره این نیست که هر چه طرف مقابل مطرح کرد ما بپذیریم، بلکه باید با یک گفتمان منطقی روی موارد اختلافی بحث شود.

وی بیان داشت: در این گفتمان طبیعتا ما موضوعاتی که به نفع ملت باشد را پذیرفته و موضوعاتی که به ضرر ملت و منافع ملی باشد، قطعا نخواهیم پذیرفت.

حیدری‌طیب ادامه داد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در نهایت ادعاهایی مبنی بر مذاکره نکردن و پای کار نبودن ایرانیان مطرح نشود.

نظر شما