شناسهٔ خبر: 60032 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوثری در تذکر شفاهی مطرح کرد

انتقاد از سکوت سازمان ملل مقابل جنایات اسرائیل در عزه

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سکوت سازمان ملل مقابل جنایات اسرائیل در عزه انتقاد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسامی در نشست علنی امروز  یکشنبه ۲۲ تیرماه پارلمان، در تذکر شفاهی گفت: به اعضا و مسئولان سازمان ملل که بی‌تفاوت نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در غزه هستند، تذکر می‌دهم. متاسفانه سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند که این موضوع جای تاسف دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این کشورها که تنها ادعای حقوق بشر داشته جز جنایت و کشتار علیه مردم بی‌گناه غزه کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند و باید گفت که چرا سازمان ملل در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی که حدود ۲۵۰ کلاهک اتمی دارد،‌ هیچ اقدامی انجام نداده و این دوگانه برخورد کردن آژانس انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل باعث بی‌اعتبار کردن این سازمان می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم که تمام دولت‌ها و کشورها به دنبال تغییر سازمان ملل باشند.

کوثری گفت: همچنین به معاونت راهبردی رئیس جمهور و وزارت نیرو تذکر می‌دهم که اگر نگران گردوغبار در تهران و یا نگران تامین محصولات کشاورزی با آب فاضلاب هستند، تخصیص بودجه جهت تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی به ویژه تصفیه فاضلاب را مدنظر قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: البته وزارت راه در تکمیل پروژه خط ۳ متروی تهران به اسلامشهر و شروع آغاز به کار متروی تهران به ورامین و همچنین وزارت کشور باید در تهیه اتوبوس‌های شهری به حومه تهران به ویژه حسن‌آباد فشافویه اقدامات لازم را انجام دهد.

نظر شما