شناسهٔ خبر: 59864 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو حزب اسلامی کار:

دولت باید با ساز‌وکارهایی از تجربه خاتمی استفاده کند/ از حضور ناطق در انتخابات مجلس استقبال می‌کنیم

محسن سرخو با اشاره به موضوع بازنشستگی سیاسی خاتمی، گفت: اینجا باید گفت دولت محترم باید ساز و کارهایی را پیش‌بینی کند که از این تجربه‌های گرانسنگ استفاده گردد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محسن سرخو عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و عضو حزب اسلامی کار طی گفت‌وگویی با آفتاب یزد با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در سال نخست اظهار داشت:‌ ما در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که دولت هر آنچه که در نظر داشته است توانسته به انجام برساند در واقع در یک سال دولت با چند چالش جدی روبرو بوده است.

وی اضافه کرد: اولا آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری که زمام امور دستگا‌ه‌های اجرایی را به دست گرفته در این مدت نشان داده که صاحب برنامه و فکر و اندیشه هستند. ما امیدواریم به دور از مسائل احساسی و صرفا در راستای منافع ملی مذاکرات ما با شش قدرت جهانی ادامه پیدا کند و به سرانجامی که مد نظر دولت است برسیم تا روحانی در گام بعدی به جراحی اقتصادی کشور بپردازد.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با بیان اینکه حجم بدهی‌های بسیار گسترده‌ای که دولت با آن روبرو است مشکل جدی به حساب می‌آید گفت: امیدواریم مجلس محترم اجازه بدهد دولت برنامه‌هایش را به اجرا درآورد تا توقفی در کار دولت به وجود نیاید به هر حال این تذکرات و کارت‌های زردی که به وزرا داده می‌شود و فشارهایی که برای انتصابات مدیران میانی به وزرا وارد می‌گردد باعث می شود دستگاه‌های اجرایی نتوانند خدماتی که مد نظرشان می‌باشد را به طور کامل به مردم ارائه دهند و گاهی تحت بعضی از فشارها انتصاب‌هایی صورت می‌گیرد که نه خواست وزرا و نه خواست عموم مردم است، این چالش بزرگ روحانی در داخل است که در یک سال گذشته مانع بزرگی بر سر راه دولت برای انجام مأموریت‌های بزرگ بوده است.

سرخو در ادامه به ارزیابی وضعیت اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس آینده پرداخت و اظهار داشت: تجربه نشان داده همیشه بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اولین دوره انتخابات مجلس گرایش مردم به سمتی است که پارلمانی را انتخاب کند که هماهنگی بیشتری با دولت و رئیس جمهور داشته باشد لذا احتمالا برخی از نمایندگان فعلی مجلس که تمایل به جریان رادیکال مخالف دولت دارند ممکن است ظرف یک سال آینده در مواضع خود تغییراتی بدهند و به سمت دولت گرایش پیدا کنند و یا حداقل نشان بدهند که به سوی دولت گرایش دارند.

وی ادامه داد:‌ البته این راه ما مثبت ارزیابی می‌کنیم، چون خود این همان موضوعی است که به دولت کمک خواهد کرد که در فضایی راحت‌تر بتواند به کارش برای خدمت به مردم بپردازد ولی هرچه به انتخابات مجلس دوره آینده نزدیک می‌شویم موضع دولت در مقابل افراطیون تقویت می‌گردد.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در مورد حضور حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: آقای ناطق‌نوری یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب و نظام هستند.

وی یکی از چهره‌های خدوم و هوادار گفتمان اعتدال هستند که همواره از دلسوزان نظام و انقلاب محسوب می‌شوند.ما حضور ایشان را در عرصه‌‌های انتخاباتی به هر نحوی که باشد مثبت ارزیابی می‌کنیم.

سرخو در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آقای خاتمی اعلام کرده‌اند از لحاظ سیاسی بازنشسته شده‌اند و دیگر برای ریاست جمهوری کاندید نمی‌شوند چیست؟ بیان داشت:‌ اقدام آقای خاتمی به دو شکل ارزیابی می شود یکی اینکه وی با این اعلام منظورشان این است که دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نخواهند شد و دیگر اینکه از فعالیت‌های سیاسی جلوگیری کنند.

وی افزود: اینکه کاندیدای ریاست جمهوری نشوند یک موضوع شخصی است و خودشان تصمیم می‌گیرند ولی شخصی مثل‌ آقای خاتمی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده است یکی از فرهیختگان سیاسی و فرهنگی  و از ذخایر کم‌نظیر در حوزه فرهنگ و سیاست کشور محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر از تجربیات و دانش خاتمی استفاده نشود بخشی از سرمایه‌های خوب کشور را کنار گذاشته‌ایم، تصریح کرد: اینجا باید گفت که دولت محترم باید ساز و کارهایی را پیش‌بینی کند که از این تجربه‌های گرانسنگ  استفاده گردد.

نظر شما