شناسهٔ خبر: 59540 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظرات مخالفان کلیات لایحه الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم

الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم خطای استراتژیک است/انتقاد از دست داشتن جریانات پشت پرده

نمایندگان مخالف کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، تصویب چنین لایحه‌ای را یک خطای استراتژیک می‌دانند و معتقدند که مشخص نیست صاحبان قدرت و ثروت با این الحاقیه به دنبال چه اهدافی هستند.

به گزارش نماینده حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) خانه ملت در سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم اظهار داشت: هرمز یکی از ۳ نقطه مهم در دنیا است و اتصال این گلوگاه به قشم کار درستی نیست و این یک خطای استراتژیک است.

وی افزود: جریانات پشت پرده از سال ۷۱ تاکنون به دنبال الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم هستند، نمی‌دانم صاحبان قدرت و ثروت در اینجا به دنبال چه هستند که اینبار هم به بهانه دیگری لایحه مذکور در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است لذا باید هواسمان باشد که تصویب نشود.

در ادامه این جلسه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در سخنانی به عنوان دومین مخالف کلیات لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: جزیره قشم وسعتی بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع دارد، به جهت حساسیت‌های موجود که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی اعلام شده بود، لوایحی برای الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم ارائه شد.

وی افزود: جزیره هرمز در ۱۸ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد ولی در این لایحه محدوده منطقه مشخص نشده است.

به گزارش فارس، وکلای ملت پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان کلیات لایحه الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم، با ۱۴۸ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه، آن را به تصویب رساندند.

نظر شما