شناسهٔ خبر: 59411 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماتیوس: گواردیولا روی آلمان تاثیر داشته است

جام جهانی کاپیتان پیشین آلمان بر این باور است پپ گواردیولا روی تیم ملی این کشور تاثیرهایی داشته است.

به گزارش نماینده، جوزپه گواردیولا که از سال ۲۰۱۳ هدایت بایرن مونیخ را در دست دارد موفق شد این تیم را در فصل نخست به دو عنوان قهرمانی برساند.

لوتار ماتیوس در مورد تاثیر گواردیولا بر تیم ملی فوتبال آلمان گفت: این درست است که گواردیولا روی تیم ما تاثیرهایی داشته است. تیم ملی بازیکنان زیادی از بایرن مونیخ را در خود جای داده که هر کدام از آنها شیوه بازی خودشان را به تیم ملی آورده‌اند. گواردیولا که جام‌های زیادی در بارسلونا کسب کرده بود روی آنها تاثیر زیادی داشته است. او فلسفه خود در بارسلونا را به بایرن آورد.

ماتیوس به عنوان آخرین کاپیتان ژرمن‌ها جام جهانی را در سال ۱۹۹۰ بالای سر برده است. او همچنین رکورددار حضور در جام‌های جهانی با ۲۵ بازی است. با توجه به آنکه آلمان باید در نیمه نهایی مقابل برزیل بازی کند، ماتیوس به صحبت در این زمینه پرداخت.

وی گفت: پیروزی در جام جهانی مهم‌ترین مساله است. آلمان در هشت سال گذشته فوتبالی جذاب و تکنیکی بازی کردیم که برای هیچ کدام از آلمانی‌ها شناخته شده نبود اما استقبال زیادی از آن نشده است. در جام جهانی پیش، آلمان همه را با فوتبال زیبایی که ارائه می‌کرد شگفت زده کرد اما اکنون باید مقابل برزیل به میدان برود که بدون شک به دنبال پیروزی است. خط دفاعی‌مان بهتر شده که این موضوع بیش از پیش می‌تواند ما را به قهرمانی نزدیک کند.ر

نظر شما