شناسهٔ خبر: 59307 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

استقبال صدای آمریکا از تغییر نام خلیج فارس! + فیلم

مسئولان شبکه صدای آمریکا با تهیه برنامه هایی با موضوع خلیج فارس و دعوت از کارشناسان ضد ایرانی، تلاش کردند به نوعی اقدام ضد ایرانی کنگره آمریکا را توجیه کرده و با این اقدام، نظر آنها برای کسب بودجه بیشتر را جلب کنند.

به گزارش "نماینده"، طرح عنوان جعلی "خ ل ی ج ع ر ب ی" از سوی کنگره آمریکا، مسئولان شبکه صدای آمریکا را بر آن داشت تا با اختصاص برنامه هایی به موضوع خلیج فارس و دعوت از کارشناسان ضد ایرانی، این اقدام کنگره آمریکا را توجیه نماید و عنوان تاریخی خلیج فارس را زیر سوال ببرد.

 

 

سیامک دهقانپور که پیش از این نیز سابقه تحریف تاریخ و تمدن ایران را داشته و حتی در برنامه خود اعتبار منشور کوروش را زیر سوال برده بود، با دعوت مجدد از انور عبدالرحمن از عناصر وابسته به عربستان سعودی در بحرین و رسانه های عربی، تلاش نمود تا با توسل به استدلال های عجیب و غریب عنوان جعلی را برای خلیج فارس اثبات نموده و از این طریق خشم مقامات کنگره را از عملکرد ضعیف این شبکه که منجر به کاهش بودجه آن شده است را کاهش دهد.

 

 

انور عبدالرحمن، کارشناس ضد ایرانی برنامه افق شبکه صدای آمریکا در سخنان خود با زیر سوال بردن قدمت چند هزار ساله عنوان خلیج فارس و مستندات تاریخی موجود درباره نام خلیج فارس، در استدلالی عجیب گفت: «برای اینکه این دریا را به نامی بخوانیم باید ببینیم چه کسی بیشتر از طریق سواحل خود به آن خدمت کرده است!»

 

 

این روزنامه نگار بحرینی، در ادامه برای اثبات خدمت بیشتر کشورهای عربی به خلیج فارس، تعداد بالای پروازهای هواپیماها! به سمت بخش عرب نشین خلیج فارس را دلیلی برای خدمت بیشتر کشور های حاشیه خلیج فارس ذکر کرده و میگوید: «ما الان می بینیم که روزی 3 هزار هواپیما در بخش عربی خلیج فارس پرواز میکنند و این خود دلیلی محکم برای بیشتر بودن خدمت کشورهای عربی به آن میباشد و در نتیجه باید حق اعراب در به رسمیت شناخته شدن اسم این خلیج به نام آنها مورد توجه قرار بگیرد!»

 

 

جعل عنوان خلیج فارس از سوی صدای آمریکا و کنگره این کشور در حالی است که در آمریکا چه در محیط‌های علمی و دانشگاهی و چه در متون اداری از واژه «PERSIAN GULF» استفاده می‌شود و حتی وزارت خارجه این کشور هم از این واژه در نشست‌های رسمی و نامه‌هایش استفاده می‌کند.

 

 

البته تلاش صدای آمریکا در توجیه این اقدام ضد ایرانی کنگره آمریکا به اینجا ختم نمی شود؛ سیامک دهقانپور مجری برنامه "افق"، در نظرسنجی مربوط به این برنامه با مطرح ساختن یک پرسش عجیب از کاربران فیسبوک پرسیده است که "آیا دعوا بر سر نام خلیج فارس دعوای نژادی است یا حقوقی؟"!

 

 

این نظرسنجی در حالی مطرح می شود که اساسا "بحث بر سر نام خلیج فارس، از سوی یک شبکه فارسی زبان چه معنایی می تواند داشته باشد؟" و مضحک تر اینکه، برای مخاطبان، نه گزینه های "تاریخی، یا جغرافیایی تاریخی"، بلکه دو گزینه "حقوقی و نژادی" را مطرح ساخته است!

 

 

وی سپس در پیشگفتار برنامه خود که میخواهد نتیجه به اصطلاح نظرسنجی را اعلام کند، با آنکه به تاریخ نام خلیج فارس اشاره کرده و ذکر می کند که نامهای دروغینی همچون خلیج ع ر ب ی، خلیج بصره و یا خلیج تنها بجای خلیج فارس از دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی برسر زبانها افتاده است - ولی دوباره با هدف برانگیختن احساسات ملی ایرانیان و ایجاد تفرقه بین ایران و کشورهای عربی منطقه، اعراب خلیج فارس را عامل این تحریف معرفی میکند در حالی که اولین کسی که نام دروغین خلیج ع ر ب ی را ساخته و بر سر زبان اعراب انداخت، چارلز بلگریو (Charles D. Belgrave) جاسوس انگلیسی در سال ۱۹۲۶ و مسئول اشاعه آن در زبان انگلیسی، رودریک فنویچ اوون (Roderic Fenwick Owen) عضو سازمان جاسوسی بریتانیا و دوست فرزند ارشد شیخ راس الخیمه بود. این در حالی است که بسیاری از افراد به نادرستی می پندارند که عامل این تحریف تاریخی، جمال عبدالناصر مصر بوده است!

 

 

خلیج فارس

چارلز بلگریو در کنار شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه حاکم بحرین از 1942 تا 1961 

 

خلیج فارس

رودریک فنویچ اوون و شیخ راس الخیمه

 

منبع:جام

درحال بارگزاری...

دریافت فایل خلیج فارس با حجم
2 MB

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۷علی 0 0

    خلیج فارس از ابتدا به این نام بوده وتا ابد هم خلیج فارس خواهد ماند و اعراب ملخ خور و جیره خواران انها هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۷علی 0 0

    خلیج فارس از ابتدا به این نام بوده وتا ابد هم خلیج فارس خواهد ماند و اعراب ملخ خور و جیره خواران انها هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
                                

نظر شما