شناسهٔ خبر: 59260 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وحید احمدی :

آمریکا می‌خواهد مسئولیت بن‌بست احتمالی در مذاکرات را به گردن ایران بیاندازد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها حس می‌کنند که ایران وقعی به زیاده‌طلبی او نخواهد گذاشت می‌خواهد از الان مسئولیت بن‌بست مذاکرات را به گردن ایران بیاندازد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید اخیر یک مقام ارشد آمریکایی مبنی بر متوقف کردن مذاکرات هسته‌ای در صورت عقب‌نشینی نکردن ایران از مواضع خود گفت: طرف غربی سعی دارد به انحای  مختلف از  ما امتیاز بگیرد لذا تهدید می‌کند که اگر مذاکرات متوقف شود به ضرر ایران خواهد بود.

وی اینگونه تهدید‌ها را موضوعی عادی برشمرد و گفت: این مسئله با خوی آمریکایی‌ها نیز مناسبت  دارد و طبیعی است که در حین مذاکرات چنین تحرکاتی داشته باشند.

احمدی امتیازگیری بیشتر را یکی از اهداف غربی‌ها در این مقطع برشمرد و گفت: آنها می‌خواهند اینطور جلوه دهند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ایران مسئول آن است و اعلام کنند که ایران حاضر به تعامل و گذشت از خواسته‌های خود نیست.

وی با تأکید بر اینکه مذاکره‌‌کنندگان ایرانی خطوط قرمزی دارند و آن نیز دستاوردهای چندسال اخیر در عرصه هسته‌ای است، گفت: ایران از این دستاوردها که همه در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بوده است چشم‌پوشی نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی‌ها دست از خودخواهی بکشند و مبنای تعاملشان با ایران مقررات شناخته شده بین‌المللی و ان‌پی‌تی باشد می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت اما چون آمریکا حس می‌کند که ایران وقعی به زیاده‌طلبی او نخواهد گذاشت می‌خواهد از الان مسئولیت بن‌بست مذاکرات را به گردن ایران بیاندازد.

برچسب‌ها:

نظر شما