شناسهٔ خبر: 59054 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خلیج فارس گلباران شد

آب های نیلگون خلیج فارس به یاد شهدای پرواز ۶۵۵ گلباران شد.

به گزارش "نماینده"، مراسم گلباران محل شهادت ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران همزمان با ۱۲ تیر سالروز این حادثه برگزار شد.

در این مراسم که خانواده های شهدای این حادثه حضور داشتند، جاسم جادری استاندار هرمزگان با تسلیت فرارسیدن ۱۲ تیر سالروز شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ به دست آمریکا، عنوان کرد: این حرکت جنون آمیز آمریکا نشان دهنده این بود که آنها نتوانستند در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل ملت ایران ایستادگی کنند و مزدوران آنها نیز نتوانسته بودند در برابر ما کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: در این جنایت آمریکایی ها در حمله به یک هواپیمای مسافری ۶۶ کودک به شهادت رسیدند و آمریکای جهانخوار با این کار خود ثابت کرد که حقوق انسان و بشر برای آنها مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند.

استاندار هرمزگان افزود: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا مقاومت کرد و در مقابل زورگویی های آنها ایستاد و در دفاع مقدس نیز با قدرت ایستادگی کرد.

جادری با بیان اینکه حمله به هواپیمای مسافری نشان دهنده عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ملت ایران است، تصریح کرد: این ددمنشان هیچ ارزشی برای حقوق انسان ها قائل نیستند و تحمل آزادی خواهی ملت ها را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشورهایی همچون عراق، سوریه و فلسطین نیز شاهد هستیم که ددمنشان، انسان های بی گناه را می کشند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم همچنین از کتاب هلال سرخ نوشته کاملیا کاکی که برگرفته از اسناد و خاطرات امدادگران در دوران دفاع مقدس است نیز رونمایی شد.

در ۱۲ تیر سال ۶۷ هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود بر فراز آب های خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و در این حادثه ۲۹۰ نفر به شهادت رسیدند.

 

منبع:مهر

برچسب‌ها:

نظر شما