شناسهٔ خبر: 58942 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله کعبی:

رژیم سعودی آخرین وضعیت آیت‌الله نمر و معترضان بازداشتی را اعلام کند

کعبی

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عربستان‌‌سعودی آخرین وضعیت آیت‌الله نمر و بازداشت‌کنندگان دیگر را اعلام کند و در حال حاضر در مورد بازداشتی‌ها هیچ اطلاع‌‌رسانی انجام نداده است.

به گزارش نماینده آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به خبری مبنی بر احتمال اعدام آیت‌الله نمر توسط رژیم عربستان سعودی، گفت: صدور حکم اعدام برای وی برخلاف موازین حقوقی بوده و هیچ دادگاه عادلانه و منصفانه‌ای هم تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی باید در قبال شیعیان مظلوم نرم برخورد کند، افزود: برخورد نرم این است که عربستان‌ سعودی آخرین وضعیت آیت‌الله نمر و بازداشت کنندگان دیگر را اعلام کند و در حال حاضر در مورد بازداشتی‌ها هیچ اطلاع‌‌رسانی انجام نداده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم عربستان در این زمینه خیلی خشن و برخلاف موازین حقوقی و فقهی عمل کرده است، اظهار داشت: تاکنون عربستان سعودی در قبال این اقدام(بازدداشت آیت‌الله نمر) هیچ پاسخ نداشته، البته حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید این برخوردها را نمی‌توانند تحمل کنند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: البته از طریق مجاری دیپلماسی از جمله سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی و وزارت امورخارجه پیگیر وضعیت این مردم مظلوم و آیت‌الله نمر هستیم.

نظر شما