شناسهٔ خبر: 58701 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در گفتگو با استیلی طرح شد؛

استیلی به دنبال عاشقان پرسپولیس یا تقابل با پرسپولیس؟

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: با مدیریت بنده در راه‌آهن هیچ جبهه‌گیری علیه پرسپولیس در کار نیست و امثال عابدزاده، باقری و کریمی‌ها عاشق پرسپولیس هستند.

به گزارش نماینده؛ پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره حمید استیلی و دوستانش موفق شدند باشگاه راه‌آهن را خریداری کرده و در اختیار بگیرند. پس از این اتفاق حمید استیلی با چند پرسپولیسی برای دستیاریش گفت‌وگو کرد که به همین دلیل هجمه زیادی علیه او به راه افتاد. از همین رو، فارس دقایقی با این مربی در مورد آخرین شرایط راه‌آهن، دستیاران جدیدش و همچنین کارلوس کی‌روش گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 به طور ناگهانی از پرسپولیس جدا شدید و آمدید راه‌آهن، فکر نمی کنید زمان زیادی را از دست داده‌اید؟

بله، اما متاسفانه هیچ‌کاری نمی‌شود انجام داد. برای آماده‌سازی تیم زمان را حدود یک ماه از دست داده‌ایم. این زمان بسیار خوب برای ما قبل از شروع بازی‌ها بود اما روی هم رفته دیگر نباید به آن فکر کنیم. ما مجبور بودیم که با همین شرایط بچه‌ها را جمع کنیم.

 شما که تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌اید، ممکن است همین موضوع برایتان مشکل‌ساز شود.

ما سه روز است که کارمان را شروع کرده‌ایم، در اولین قدم، غلامی و ایران‌نژاد را جذب کردیم و در روزهای آینده نیز سه بازیکن دیگر ایرانی و دو بازیکن خارجی جذب خواهیم کرد تا با این بازیکنان تیم‌مان تقریباً تکمیل شود.

 می پذیرید که نحوه حضورتان در راه‌آهن همراه با ریسک بود؟

نمی‌توانستم کار دیگری انجام دهم، اگر این کار را نمی‌کردم قطعاً تیم ما یعنی راه‌آهن از هم می‌پاشید و از بین می‌رفت. راه‌آهن 70 سال قدمت دارد و حیف بود که از بین برود، اما خدا کمک کرد و دوستان جمع شدند تا این کار بزرگ را انجام دادیم.

 شما هم مالک و هم سرمربی هستید؟

من روی سرمربی‌گری‌ام حساب می‌کنم و زیاد روی مالکیتم تکیه نمی‌کنم. مهم حفظ راه‌آهن برای من بود، تا این جوان‌ها کنار هم باشند و باز هم بتوانیم بازیکن‌سازی کنیم.

 خیلی‌ها این روزها درباره دستیاران شما حرف می‌زنند، نظر شما چیست؟

بالاخره هر مربی باید دستیاران خودش را داشته باشد، این مسأله جدیدی نیست، منظورتان را شفاف‌تر بیان کنید.

 بالاخره حضور افراد مختلف مثل احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی کریمی گواه این است که شما مخالفان پرسپولیس و شاید سرمربی این تیم باشید.

این چه حرفی است می‌زنید؟ باکریم صحبت‌هایی داشته‌ایم اما خبری فعلاً نشده است. کریم باید خودش تصمیم بگیرد اما با عابدزاده حرف‌های خوبی زده‌ایم، راه‌آهن خانه دوم پرسپولیسی‌ها است و در این میان به هر که بتوانم کمک کنم پا پس نمی‌گذارم.

 آیا این کار جبهه‌بندی نمی‌شود؟

خیر، استقلال‌ها هم دوست دارند بیایند. کسانی که واقعاً دلشان برای فوتبال می‌سوزد می‌توانند به ما کمک کنند بیایند حالا یا پرسپولیسی یا استقلالی‌ها فرقی ندارد، هر کس بتواند به ما کمک کند یا علی بگوید و بیاید. راه‌آهن همیشه دنبال بازیکن‌سازی بوده و ما هم چشم‌انداز 5 و یا 10 ساله داریم. روی 5 سال به اهدافمان خواهیم رسید و انشاءالله همه به ما کمک کنند.

 اما در مورد دستیاران پرسپولیسی نگفتید.

برای من مسأله اخلاق خیلی مهم است، اخلاق خوب در انتخابم بسیار مؤثر است. شما ببینید بازیکنانی را که من می‌خواهم بگیرم شاید تیم‌های دیگر دو برابر به آنها پول بدهند، اما به تیم ما آمده‌اند. به نظر من افرادی چون عابدزاده، باقری و کریمی اینها عاشقان پرسپولیس هستند و با این تیم زندگی می‌کنند. این درست نیست که بخواهیم بگویم ما دنبال جبهه‌گیری هستیم. اینها همه عاشقان پرسپولیس هستند که همیشه به پرسپولیسی بودنشان مثل افرادی که حال حاضر در تیم پرسپولیس زحمت می‌کشند افتخار می‌کنند.

 داستان انتقال علی کریمی به راه‌آهن به کجا رسیده است؟

یک جلسه بسیار خوب با کریمی داشتیم، با او به توافقات اولیه و خوبی هم رسیده‌ایم، اما همه چیز منوط شده به جلسه بعدی.

 پس 90 درصد حضور کریمی در راه‌آهن قطعی شده است.

خیر، 50 درصد از طرف ما همه چیز تمام است و 50 درصد خود کریمی باید نظرش را اعلام کند.

بالاخره باید قبول کنید که مخالفان پرسپولیس فعلی را دور خود جمع کرده‌اید.

خیر، اینطور نیست، همه اینها پرسپولیس را دوست دارند و خودشان برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و عاشق تیم خود هستند، مردم هم اینها را دوست دارند، از عابدزاده گرفته تا باقری و علی کریمی. خوب نیست این افراد را بخواهیم مقابل پرسپولیس قرار دهیم. اینها اسطوره پرسپولیس هستند. اگر پرسپولیس هر یک از اینها را در صورت توافق با آنها بخواهد، دو دستی تقدیم‌شان می‌کنیم و هیچ مشکلی نیست. این افتخار است که اسطوره‌های پرسپولیس در لیگ باشند و فعالیت کنند. مردم این افراد را دوست دارند و خدا را شکر این شرایط فراهم شده که آنها کنار راه‌آهن باشند. این یک افتخار برای من، راه‌آهن و حتی باشگاه پرسپولیس است.

 نفرات دیگری هم از پرسپولیس می خواهید؟

افرادی مثل حسین کلانی و هر کسی دیگر بتواند به ما کمک کند در خدمتش هستیم، حتی دکتر زادمهر، البته اگر خودشان بخواهند. ما آمده‌ایم تیمی جوان را بسازیم و از وجود تمام باتجربه‌ها و بزرگان فوتبال استفاده کنیم، پس این موضوع را نباید اسمش جبهه‌گیری و لشکرکشی علیه پرسپولیس بزنید. زندگی امثال من، عابدزاده، باقری و کریمی همه پرسپولیس است و ما عاشق تیم خودمان هستیم و همیشه برای این تیم حتی در فصل جاری آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 کمی از مسایل پرسپولیس و راه‌آهن دور می شویم و به مسایل تیم ملی می پردازیم؛ نظر شما در مورد کی‌روش چیست؟

قطعاً حفظ کردن کی‌روش به نفع فوتبال این مملکت است، این موضوع می‌تواند برای فوتبال ما بسیار مؤثر و مثمرثمر باشد. ما الان چشم به هم بزنیم به جام ملت‌های آسیا می‌رسیم، باید جام جهانی را فراموش کنیم و الان از همه مهمتر این است که همه مردم می‌خواهند کی‌روش بماند، این بسیار مهم است.

پس چرا اتحادیه مربیان فوتبال بیانیه داده که مثل24 سال پیش در جام جهانی بازی کرده‌ایم؟

شما بازی با آرژانتین را فراموش نکنید، آن بازی یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران فوتبال ما بود. چون خیلی خوب بازی کردیم، من دیگر درباره سایر صحبت‌ها نظری ندارم و امیدوارم فوتبال ما اصلاً بلاتکلیف نباشد تا انشاءالله موفقیت‌هایمان در جام ملت‌ها دنبال کنیم.

 

نظر شما