شناسهٔ خبر: 58530 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نارضایتی مسافران از آژانس تعطیلات رویایی/ چه کسی خطا کار است؟

برزیل یکی از مواردی که در طول حضور ایران در جام جهانی مورد توجه رسانه ها قرار داشت، نارضایتی مسافرانی بود که از طریق آژانس تعطیلات رویایی راهی برزیل شده بودند اما از خدمات این آژانس رضایت نداشتند.

به گزارش نماینده، در حالی که فدراسیون فوتبال اعزام علاقمندان به فوتبال را به آژانس مورد تایید خود واگذار کرده بود تا آنها با شرایطی بهتر از سایر آژانس ها راهی برزیل شوند، اما نارضایتی مسافران از آژانس تعطیلات رویایی و خدماتی که به آنها ارائه شده بود نشان می داد فدراسیون فوتبال در انتخاب خود دچار اشتباه شده است.

در این میان اما مشخص نیست چه کسی ارتباط بین فدراسیون فوتبال و این آژانس را برقرار کرده و چه نفعی برده بود که فدراسیون حاضر شد این نهاد را به عنوان متولی مورد تایید خود برای اعزام خبرنگاران معرفی کند. در این میان تلاش خبرنگار مهر برای گفتگو با مسئولان مرتبط در فدراسیون فوتبال به جایی نرسید.

اما آنچه در راه بازگشت از برزیل چشمگیر بود، اعلام نارضایتی مسافران اعزام شده از سوی این آژانس بود که در طول سفر برزیل به ایران بارها با مراجعه به خبرنگاران از شرایطی که برایشان بوجود آمده بود اعلام نارضایتی کردند. یکی از این مسافران که از اصفهان راهی برزیل شده بود برای انجام بهتر و راحت ترین سفر ۶۲ میلیون تومان هزینه کرده بود اما به گفته خود وی خدماتی که در برزیل به او ارائه شده بود حتی ارزش نیمی از این مبلغ را هم نداشت.

این فرد که از خدمات آژانس تعطیلات رویایی به شدت ناراضی بود اسناد و مدارک خود را در اختیار خبرنگاران قرار داد تا در صورت نیاز، به مراجع مرتبط ارائه کنند. وی تاکید کرد قبل از سفر از مسئولان آژانس خواسته بود که در ازای این مبلغ بهترین سرویس و خدمات را برای او فراهم کنند اما این اتفاق رخ نداده بود.

گروه دیگری از مسافران این آژانس خبرنگاران و عکاسان ایرانی بودند که در گروهی ۳۵ نفره راهی برزیل شده بودند و قرار بود در ازای مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان برای هر نفر خدمات ویژه تری به واسطه کار خبری ارائه شود اما این تعهدات هم عملی نشد تا آنها هم به صف ناراضیان از خدمات این آژانس اضافه شوند.

با این حال به نظر می رسد بعد از بازگشت ایران از جام جهانی، مشکلاتی که برای مسافران اعزامی بوجود آمده بود نیز به فراموشی سپرده شود، اما واقعیت این است که اگر بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ با آژانس های متخلف برخورد می شد، در جام جهانی ۲۰۱۴ شاهد ارائه اینگونه خدمات به ایرانی ها نمی شدیم. این آژانس برای اعزام مسافران به برزیل مبالغ مختلفی دریافت کرده بود که از ۲۰ میلیون شروع می شد و تا ۶۲ میلیون هم رسید.

این در حالی بود که یک آژانس دیگر با مبلغی کمتر از ۳۰ میلیون تومان مسافرانش را به برزیل اعزام کرده بود و برای سه شهری که ایران در آن بازی داشت پرواز در نظر گرفته بود اما مسافران آژانس تعطیلات رویایی مسیر دو شهر را با اتوبوس طی کردند که همین امر بر نارضایتی آنها افزوده بود.

حالا هم اگر خطاکار پیدا نشود و با او برخورد نشود، قطعا در جام جهانی بعدی که ایران حضور خواهد داشت وضعیت تماشاگران و خدماتی که به آنها ارائه خواهد شد، بدتر از این می شود. به نظر می رسد مسئولان آژانس تعطیلات رویایی هم برای اقداماتشان دلایلی دارند و فدراسیون فوتبال را در این ماجرا مقصر می دانند. اگر اینطور باشد باید شفاف سازی بیشتری صورت بگیرد که بالاخره چه کسی پول های میلیونی از مسافران گرفته و خدمات ضعیف ارائه کرده است.

منبع: مهر

نظر شما