شناسهٔ خبر: 58283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جروزالم‌پست:

اوباما با تضمین‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران «پرز» را بدرقه کرد

پرز رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار کرد و با وی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌گو کرد.

به گزارش نماینده، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی که ماه آینده از این سمت کنار می‌رود روز چهارشنبه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در «دفتر خاگدیس» (دفتر کاری رئیس جمهور آمریکا) کاخ سفید دیدار و با وی درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند رئیس جمهور آمریکا با تضمین‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران رئیس ۹۰ ساله رژیم اسرائیل را بدرقه کرد.

روزنامه جروزالم‌پست گزارش می‌دهد «شیمون پرز» روز چهارشنبه ابتدا یک نهار کاری به مدت ۴۵ دقیقه با اوباما داشت و سپس همراه با وی در نشستی محرمانه با سران لابی‌های اسرائیلی در دفتر کاری رئیس جمهور آمریکا شرکت کرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مذاکرات هسته‌ای ایران، تحولات عراق و توقف «گفت‌وگوهای صلح اسرائیل و فلسطین» محور نشست پرز با اوباما و سران لابی‌های اسرائیلی را تشکیل می‌داد. 

یک مقام اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود گفته اوباما در این دیدار، اظهاراتش را با آرزوی سلامت برای سه شهرک‌نشین ربوده شده در کرانه باختری آغاز کرده و گفته است: «دلهای ما با این نوجوانان ربوده شده و اسرائیل است.»

رئیس جمهور آمریکا سپس به رئیس رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر داده واشنگتن برای بازگرداندن این نوجوانان ربوده شده به خانه‌هایشان هر کاری که بتواند را انجام خواهد داد.

شیمون پرز پس از این دیدار در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که «اوباما از اسرائیلی‌ها می‌خواهد اعتماد داشته باشند که او در مخالفت برای دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای سرسخت است.»

مقامات اسرائیلی آگاه گفته‌اند که پرز و اوباما هنگام گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ در وین به ابراز انتظاراتشان از نتایجی که می‌خواهند از این مذاکرات به دست آیند پرداختند؛ این مقامات گفته‌اند که جزئیات این گفت‌وگوها محرمانه باقی خواهد ماند.

شیمون پرز درباره این مذاکرات به رسانه‌ها گفت اسرائیل امیدوار است کشورهای ۱+۵ به توافقی مشابه با توافق سلاح‌های شیمیایی سوریه بر سر برنامه هسته‌ای ایران برسند: یعنی نابودی کامل زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای ایران و از بین بردن مواد هسته‌ای.

وی گفت: «بهترین راه برای رسیدن به چنین توافقی پیروی از الگوی سوریه است.»

 

منبع: تسنیم

نظر شما