شناسهٔ خبر: 58117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی نجف:

بحران عراق طایفه‌ای نیست/سکوت جامعه جهانی انتقاد برانگیز است

داعش رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی شورای استانداری نجف اشرف با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر بحران عراق تاکید کرد که به تصویر کشیدن بحران عراق به عنوان بحرانی طایفه‌ای درست نیست.

به گزارش نماینده، «سناء الموسوی» رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی شورای استانداری نجف اشرف در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از عدم تعامل و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال بحران عراق، به تصویر کشیدن این بحران را به عنوان بحرانی طایفه‌ای نادرست دانست.

موسوی که عضو «ائتلاف شهروند» نیز می‌باشد، در ادامه افزود: عراق امروز نیازمند موضع قاطع جامعه بین‌المللی است که در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی دیگر نمود پیدا می‌کند و اینکه این سازمان‌ها و نهادها تصمیماتی بین‌المللی برای بازخواست کشورهای حامی تروریسم انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم عراق خواستار موضع گیری شفاف و روشن از سوی جامعه بین‌المللی در قبال بحران این کشور است، گفت: ۳۵ سال است که عراق با تبعیض و محرومیت و تحت حاکمیت دیکتاتوری به سر می‌برد و هنگامی‌ که شروع به بازسازی خود کرد، نیازمند حمایت و ایستادگی جامعه بین‌المللی در کنار خود شد تا زمینه برقراری حکومتی دموکراتیک را فراهم کند، اما مشاهده می‌کنیم که تروریسم خواهان تبدیل عراق به عرصه درگیری‌های طایفه‌ای بین فرزندان این کشور است.

موسوی با اشاره به اینکه مردم عراق اجازه نمی‌دهند تا کشورشان به عرصه جنگ‌های طایفه‌ای تبدیل شود، تاکید کرد که اهل سنت عراق بیش از هر طایفه دیگری از وجود عناصر تکفیری آسیب می‌بینند.

برچسب‌ها:

نظر شما