شناسهٔ خبر: 58111 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پیرو هجمه هدف‌دار به قوه قضائیه؛

«نگران» اقتدار دستگاه قضایی کشور هستند!

قوه قضاییه رییس قوه قضاییه با موضع‌گیری‌های قاطع خود به معاندین و دشمنان نظام فهمانده است که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در برابر ظلمی که بر ملت واردشده هرگز کوتاه نخواهد آمد.

 به گزارش "نماینده"، رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه آیت‌الله آملی لاریجانی را عالِمی فاضل، متدین، مجتهد، خوش‌فکر، انقلابی، آگاه به مسائل و شجاع خواندند. مقام معظم رهبری همچنین با توجه به توانایی‌ها و صلاحیت‌های برجسته ایشان تحقق توقعات و اهداف مورد را باوجود شایستگی‌های ریاست قوه قضاییه امکان‌پذیر دانستند.

یکی از ویژگی‌های برجسته ریاست قوه قضاییه در دوران ۵ ساله ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی، مدیریت جهادی این قوه در جریان فتنه ۸۸ است که باوجود حمله‌های بی‌امان به این دستگاه در مورد برگزاری دادگاه‌های عاملین فتنه ۸۸، بااقتدار و شجاعت اقدام به برگزاری دادگاه‌های عادلانه برای فتنه گران نموده و حصر خانگی سران فتنه را مدیریت کرد.

از سال ۱۳۸۸ تاکنون آیت‌الله آملی لاریجانی به‌عنوان رییس قوه قضاییه با موضع‌گیری‌های قاطع خود به معاندین و دشمنان نظام فهمانده است که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در برابر ظلمی که بر ملت واردشده هرگز کوتاه نخواهد آمد.

* از موضع‌گیری صریح آیت‌الله آملی لاریجانی تا عصبانیت رسانه‌های معاند

ازجمله موضع‌گیری‌های صریح آیت‌الله آملی لاریجانی در جمع مسئولان دستگاه قضائی در مردادماه ۱۳۹۲ بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری با صراحت عنوان کردند «در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال ۸۸ و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام را برنمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند. تمام کسانی که به تفکر سکولار اعتقاددارند و می‌خواهند دموکراسی غربی را جانشین فهم قرآنی قرار دهند باید بدانند که این‌گونه افراد و گروه‌ها راه به‌جایی نخواهند برد و وضع سیاسی کشور به‌گونه‌ای نیست که مجال فعالیت‌های مدیریتی برای آن‌ها باشد» و بیان این موضع‌گیری صریح در آن زمان باعث عصبانیت بسیاری از رسانه‌های معاند نظام ازجمله" بی بی سی"، "بی‌بی‌سی فارسی"، "رادیو فردا"، "رادیو زمانه"، "رادیو فرانسه"، "نشریه اینترنتی روز آنلاین" (وابسته به سازمان جاسوسی هلند)، "سایت جرس" (از دیگر حامیان رسانه‌ای فتنه گران که از لندن به‌روزرسانی می‌شود) شد.

* پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد!

آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین در اظهاراتی قاطعانه در ۹ دی ۱۳۹۲ و با توجه به اظهارات برخی از کسانی که به نحوی در شکل‌گیری فتنه ۸۸ نقش داشتند، گفت: «متأسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم‌صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم رواداشتید، هیچ‌وقت فراموش‌شدنی نیست. عده‌ای در تلاش هستند فتنه ۸۸ را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود به یک سوءتفاهم کوچک تقلیل بدهند؛ این‌یک سوءتفاهم نبود زیرا باآن‌همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متأسفانه بر رأیشان باقی و بر عمل خودشان پافشاری کردند و این چیزی نیست که ملت ما فراموش کند». بنابراین قاطعیت ایشان به‌عنوان رئیس قوه قضاییه باعث شد تا اجرای احکام در خصوص فتنه گران عادلانه و به‌دوراز تسامح صورت گیرد.

* اصل بسیار مهم استقلال دستگاه قضائی

از دیگر خصوصیت‌های مهم دستگاه قضا، تعامل این قوه با قوای مجریه و مقننه است که این تعامل با دستگاه‌ها و قوه‌ها هیچ‌گونه تأثیر نادرستی بر دستگاه قضائی نگذاشته و دستگاه قضا درعین‌حال مقتدر و مستقل عمل می‌کند و  از نمونه‌های بارز آن می‌توان به بازرسی از "بند ۳۵۰ اوین" اشاره کرد که این بازرسی توسط رسانه‌های غربی به دستاویزی برای زیر سؤال بردن قوه قضاییه تبدیل شد و برخی رسانه‌ها و صداها در درون نیز با رسانه‌های بیگانه‌ای که کارشان تخریب جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی است هم‌صدا شده و همزمان به تخریب دستگاه قضا که کار قانونمندی را از سوی سازمان زندان‌ها انجام داده بود، پرداختند. اما قوه قضاییه برای دور نشدن از مسیر عدالت به این صداها اعتنایی نکرد و به‌صورت مستقل به وظیفه خود در قبال متخلفین عمل نمود.

* همکاری و همفکری رؤسای سه قوه و تکیه‌بر توانایی‌های داخلی کشور

بدون تردید وجود قوه قضاییه مقتدر، مستقل و عادل از ویژگی‌های جامعه اسلامی است که خوشبختانه به مدد مدیریت باکفایت آیت‌الله آملی لاریجانی توانسته است بسیاری از دشمنان نظام را از خود ناامید و مردم ایران را به خود امیدوار کند. رهبر انقلاب اسلامی نیز در بیانات ارزشمند خود به مواضع بسیار خوب، متقن، مستدل و منطقی آیت‌الله آملی لاریجانی در مسائل گوناگون اشاره فرمودند و از روسای سه قوه انتظار داشتند که با همکاری و همفکری با یکدیگر باعث گسترش این مواضع در بخش‌های مختلف حکومت شوند. بدون شک اگر تمام مسئولین کشور اعم از هیئت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند با تکیه‌بر توانایی‌های داخلی کشور عزیزمان درراه گره‌گشایی از مشکلات جامعه که دشمنان از کوچک‌ترین آن‌ها در جهت بهره‌برداری سیاسی خود سوءاستفاده می‌کنند، تلاش کنند، خواهیم توانست به جهان ثابت کنیم که کشور جمهوری اسلامی ایران الگوی مقتدر، مستقل و توانمند برای تمام جهانیان است.

 

منبع:فرهنگ نیوز

نظر شما