شناسهٔ خبر: 58109 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد :

مطرح‌کنندگان دیدگاه جوان‌گرائی در مجلس خبرگان رهبری، از منحرفان هستند

آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت: کسانی‌که قصد وارد کردن تفکرات و دیدگاه‌های جدید در انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری را دارند، به یقین منحرف هستند.

به گزارش نماینده، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه برخی از این افراد منحرف می‌گویند خبرگان رهبری باید جوان باشند، اظهار کرد: خبره باید کسی باشد که بیشتر در حوزه علمیه مانده و تجربه و علم بیشتری هم دارد، چنین افرادی می‌توانند رهبر را انتخاب کنند و بگویند از بین علما چه کسی شایستگی رهبری جامعه اسلامی را دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است جوانی تازه درس خوانده باشد و به درجه اجتهاد هم برسد اما تجربه کافی را برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری ندارد افزود: در حال حاضر افرادی که در مقایسه با دیگر اعضای خبرگان جوان هستند، می بینیم که تجربه‌ای ندارند و تفاوت زیادی با روحانیان مسن دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تجربه را نیمی از علم دانست و تصریح کرد: هدف اصلی افرادی که سعی می‌کنند ویژگی جوان بودن را وارد انتخابات مجلس خبرگان رهبری کنند این است که می‌دانند جوان را می‌شود فریب داد اما کسی را که ۶۰ سال در حوزه علمیه بوده نمی‌شود فریب داد ومنحرف کرد.

وی گفت: ترویج دهندگان این دیدگاه‌ها به یقین منحرف هستند و باید مردم را در شناخت این افراد آگاه و هوشیار و اهداف اصلی آنان را تشریح کرد، تا مردم بدانند هیچ استدلالی در این حرف‌ها وجود ندارد.

آیت‌الله طباطبائی خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری چرا باید جوان باشند، مگر نیاز به انجام کاری زور ورزی یا سرپا ایستادن دارد که افراد مسن نتوانند از پسِ آن برآیند؟ مگر ورزشکار هستند و باید بدوند که بهتر است جوان باشند؟

وی با بیان اینکه خبرگان رهبری فردی علمی و باتجربه است که اگر خدائی نکرده پیش آمدی اتفاق افتاد می‌تواند برای آینده از بین علما، رهبر جامعه اسلامی را انتخاب کند افزود: خبرگان رهبری باید از بین افراد مسن و باتجربه انتخاب شوند که عمری را بین علما گذرانده، در کلاس درس آنان شرکت کرده و کتاب آنان را خوانده باشند و گذراندن این دوران زمان‌بر است و فردی جوان نمی‌تواند به این تجربه دست یافته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار کرد: عضو مجلس خبرگان رهبری بودن به این سادگی‌ها نیست و اگر کسی دوره‌های لازم را سپری نکرده و تجربه کافی را به دست نیاورده باشد همانند پزشکی است که فقط مدرک دکتری خود را دریافت کرده و با پزشکی باتجربه که به مرحله بالائی از تخصص خود رسیده متفاوت است و جوان بودن دکتر بهتر از باتجربه بودن او نیست.

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن دیدگاهی همچون جوان گرا کردن مجلس خبرگان رهبری ناشی از موارد پشت پرده‌ای بوده و ممکن است بیان کنندگان این نوع افکار، خودشان هم ندانند چه مقاصد منحرفی در پشت پرده هدایت کنندگان این دیدگاه‌ها وجود دارد، گفت: امروز اگر بخواهید یک قطعه زمین هم بخرید از فردی خبره و با تجربه کمک می‌گیرید چه رسد به خبرگان که هر چه عمر بیشتری را در حوزه گذرانده باشند، دارای علم، سواد و تجربه بیشتر و شناختی عمیق تر از علما هستند و باید این موارد را در انتخاب این افراد دقیق‌تر مورد توجه قرار داد.

آیت الله طباطبائی تصریح کرد: اگر خبرگان رهبری جوان باشند، موفق هم نیستند و افرادی که به حضور جوانان در مجلس خبرگان اصرار دارند می‌خواهند به هر نحوی ضربه بزنند و چه‌ بسا خودشان هم از دست‌های پشت پرده این موضوع آگاهی نداشته باشند.

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی افزود: کشورهائی همچون افغانستان به دلیل محرومیت از نعمت ولایت فقیه دچار کمبودهائی هستند و با وجودی‌که انقلاب کردند اما نبود رهبری دینی و متدین، بیگانگان را بر آنها مسلط کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان ما از جمله آمریکا هم به شرایط جمهوری اسلامی در انتخاب رهبر جامعه اشکالی وارد نکرده‌اند خاطر نشان کرد: ما می‌گوئیم رهبر جامعه باید عالم باشد، قوانین جامعه اسلامی را بداند، عادل، مدیر، مدبر و سیاسی باشد و طبیعی است که اگر رهبر جامعه اسلامی چنین فردی باشد می‌تواند در همه امور مشورت کند و کارها را به طور صحیح انجام دهد.

نظر شما