شناسهٔ خبر: 57979 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس قوه قضائیه در حرم امام خمینی(ره):

بیانات مقام معظم رهبری روح تازه‌ای در قوه قضائیه دمید/ رسیدگی به 14 میلیون پرونده قضایی در سال

آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر فرزانه انقلاب گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب روح تازه‌ای در قوه قضائیه دمید.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله صادق آملی لاریجانی لحظاتی پیش در حاشیه تجدید میثاق مسئولان عالی قوه قضائیه با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد در جمع خبرنگاران از هفته قوه قضائیه به عنوان فرصت یاد کرد و اظهار داشت: هفته قوه قضائیه یک ظرفیت خوبی برای بررسی اقدامات و برنامه‌های قوه قضائیه است.

وی با اشاره به همایش سالانه قضات گفت: همایش سالانه قضات امسال نیز باشکوه برگزار شد و برنامه از لحاظ کیفی برنامه خوبی بود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار مسئولان دستگاه قضا با رهبر انقلاب گفت: جا دارد از الطاف رهبر فرزانه انقلاب به وقتی که برای دیدار با مسئولان دستگاه قضا گذاشتند تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در نشست با مسئولان دستگاه قضا اشاراتی داشتند و فرمایشات معظم‌له روح تازه‌ای در قوه قضائیه دمید.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ارتباط با ویژه برنامه‌های هفته قوه قضائیه بیان داشت: در طول این هفته در سرتاسر کشور برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود و مسئولان دستگاه قضا طی آن گزارشاتی از اقدامات و برنامه‌های خود به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: امید است با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها، مشکلات کاسته شود.

وی در ادامه بیان داشت: معاونان و مسئولان قوه قضائیه در طول این هفته گزارشاتی از اقدامات این قوه را به مردم ارائه می‌دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهایش با رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه طی روزهای گذشته اشاره کرد.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: روز گذشته مدیران عالی قوه قضائیه به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شرفیاب شدند و مقام معظم رهبری در این جلسه بیانات شیوا و راهگشایی ارائه فرمودند.

* گلایه رئیس قوه قضائیه از صدا و سیما

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما افزود: متاسفانه برخی از برنامه‌های صدا و سیما یکجانبه است و این برنامه‌ها به نوعی به محاکمه کشاندن دستگاه قضا است.

وی عنوان کرد: در برخی از برنامه‌های رسانه ملی بدون حضور افراد قضاوت‌ها یکجانبه صورت می‌پذیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه صدا و سیما نباید حیات خلوت برخی شود افزود: ما می‌دانیم در همه‌جا مشکل وجود دارد اما انتظار این است که قضاوت‌ها عادلانه باشد.

وی افزود: اینکه بدون حضور مسئولان قوه قضائیه یکجانبه این قوه را محاکمه می‌کنند زیبنده رسانه ملی نیست.

*  رسیدگی به ۱۴ میلیون پرونده قضایی در سال

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه سالانه به ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضائیه رسیدگی می‌شود افزود: رسیدگی به این حجم بالای پرونده‌ها نشان از تلاش بی‌شائبه قضات و مدیران این قوه دارد.

وی با اشاره به اینکه قضات و نیروهای متدین در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند ادامه داد: درست نیست برخی مجریان برنامه‌های صدا و سیما با سخنان خود تلاش‌های خادمان مردم را نادیده بگیرند و نیروهای این قوه را مأیوس کنند.

وی افزود: واقعا با وجود چنین برنامه‌هایی برای مسئولان، تهیه‌کنندگان و مجریان جای تأسف دارد چرا که این اقدام نشان از همدلی ندارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تلاش دستگاه قضا این است که با اقدامات شایسته بتواند مشکلات را کاهش دهد تصریح کرد: امید است با اقدامات خالصانه نیروهای این قوه بتوانیم در راستای آرمان‌های والای انقلاب و ارزش‌های اسلامی گام برداشته و مشکلات را کاهش دهیم.

نظر شما