شناسهٔ خبر: 57819 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نوبخت خبر داد :

کمیته امداد و بهزیستی سبد امنیت غذایی می گیرند

یکی از وعده های مسئولان دادن سبد امنیت غذایی هر دو ماه یکبار در ۹۳ بود.شواهد از اظهارات علی ربیعی،‌وزیر تعاون حاکی از آن است که این سبد قبل از ماه مبارک رمضان در چهارمین ماه سال برای اولین بار توزیع خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری تشریح عملکرد ۱۰ ماهه دولت که در معاونت برنامه ریزی برگزار شد بااشاره به اینکه سبد کالا نداریم گفت:اعتبار سبد کالا صفر است و با این عنوان بودجه ای نداریم بلکه حمایت غذایی برای افرادی داریم که تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند که رقم آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: حمایت غذایی شامل کارمندان نمی شود و فقط برای قشر کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص خواهد یافت.

وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای سبد کالای حمایتی دولت در سال ۹۳ از اجرا،تامین کالا، تعیین جامعه هدف و توزیع است و پیشنهاد این وزارتخانه در برای توزیع این سبد که طی هفته گذشته در دولت تصویب شد این بود که در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

به‌موجب این دستورالعمل در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌‏شوند.

اعتبار پیش‌بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته ۲۰۰ هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و چهارصد هزار ریال تعیین شده است. همچنین براساس بخشی از این دستورالعمل توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه حداقل ۷۰ نوبت با اختصاص مبلغ ۳هزار میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفت.

با وجود اینکه یک هفته مانده به ماه رمضان و تا کنون برنامه ای برای سبد حمایتی از سوی وزارت کار ارائه نشده به نظر می‌رسد ربیعی در راستای دستور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که چند روز پیش به تمامی دستگاههای اقتصادی مسئول تنظیم بازار دستور داد تا شرایطی را فراهم کند که کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، به وفور در اختیار آنها قرار گیرد و کمبودی در این میان احساس نشود قصد دارد بسته امنیت غذایی را قبل از ماه مبارک بین جامعه هدف توزیع کند.

شاهد این کلام صحبت های امروز علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که خبر از توزیع بسته‌های امنیت غذایی قبل از ماه رمضان داده است. اما همانطور که نوبخت تاکید کرده بود،‌ربیعی هم بیان کرده این سبد صرفا مشمول خانواده‌های نیازمند می شود.

نظر شما