شناسهٔ خبر: 57804 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قابل توجه معلمان حق التدریس! افزایش 20 درصدی

با دستور ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، میزان حق التدریس مربیان غیر رسمی این سازمان ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا ؛ پس از آنکه موضوع افزایش مبلغ حق التدریس مربیان غیررسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دستور ریاست این سازمان در دستور کار قرار گرفت، کارگروهی تخصصی متشکل از مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای نماینده مناطق هفتگانه کشور، معاون بودجه امور آموزشی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و مدیران مربوطه ستادی تشکیل شد و طی آن وضعیت موجود مبلغ حق التدریس مربیان غیر رسمی و ضریب افزایش آن به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه کارگروه مذکور مقرر شد تا مبلغ حق التدریس مربیان غیر رسمی فعال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بهره‌وری لازم از زمان ابلاغ مصوبه ۲۰ درصد افزایش یابد؛ همچنین حداکثر ساعت آموزشی برای هر مربی در نوبت صبح ۱۰۰ ساعت و در نوبت عصر ۸۰ ساعت پیش‌بینی شد.

در راستای افزایش مبلغ حق التدریس مربیان غیررسمی سازمان فنی و حرفه‌ای و به منظور بهبود وضعیت آنها مقرر شده تا اداره کل امور اداری و منابع سازمان فنی و حرفه‌ای، کارگروهی متشکل از کارشناسان تأمین اجتماعی، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر حقوقی را تشکیل دهد و قراردادهای مربیان غیر رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را بررسی کند.

بیشتر جمعی از مربیان شاغل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته بودند تا با توجه به بلاتکلیف ماندن قانون استخدام مربیان حق التدریس، پیگیری وضعیت استخدام مربیان حق التدریس این سازمان را در دستور کار قرار دهند.

در حال حاضر ۸۰ درصد کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای در دست مربیان حق التدریسی است اما از مزایای آموزشی و حقوق عادلانه برخوردار نیستند به نحوی که ماهیانه بین ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و از این نظر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر شما