شناسهٔ خبر: 57799 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وقتی تور ۲۹ میلیونی، ۶۰ میلیون تومان آب خورد!

جام جهانی دبیر ستاد حمایت از تیم ملی در وازرت امور خارجه اعلام کرد که برخی از تورها برای حضور ایرانی‌ها در برزیل تا ۲ برابر هزینه واقعی را اخذ کرده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، هاشمیدر مورد مشکلاتی که برای خبرنگاران و ایرانی‌های حاضر در برزیل رخ داده، گفت: قرار بود بانک گردشگری با یک ضمانت میلیاردی به عنوان اسپانسر اصلی اعزام تورهای ایرانی به برزیل فعالیت کند و یک ماه قبل از سال ۹۳ هم با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه این قرارداد آماده شد و حتی به امضا و تأیید فدراسیون فوتبال هم رسید اما در نهایت با ناهماهنگی‌های پیش آمده این قرارداد اجرا نشد.

وی ادامه داد: در برآوردهای ما بیشترین میزان هزینه برای تورهای ایرانی در برزیل ۲۹ میلیون تومان بود اما شنیدیم که ارقام زیادی از هموطنان‌مان گرفته شده و حتی صحبت از ۶۰ میلیون تومان است.

دبیر ستاد حمایت از تیم ملی در وازرت امور خارجه تصریح کرد: سفارت ایران در برزیل پیگیر مشکلات ایرانیان است و حتی بسیاری از ایرانی‌هایی که با تورهای مختلفی به برزیل سفر کرده‌اند به سفارت مراجعه و مشکلات‌شان را بیان می‌کنند. سفارت هم پیگیر رفع مشکلات هموطنان است.

هاشمی در ادامه انتقادهایش از برخی تورهای ایرانی اظهار داشت: به عنوان مثال برخی از این تورها از ایرانی‌ها به عنوان تور کوریتیبا پول گرفتند اما وقتی مسافران به برزیل رسیدند  سر از سائوپائولو در آوردند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف اقلام فرهنگی که قرار بود به هواداران بدهند چه می‌شود، گفت: در این مورد هم مشکلاتی وجود دارد. سفارت ایران در برزیل و وزارت امور خارجه در خلال برگزاری جام جهانی نمایشگا‌هایی را برای ایرانی‌ها تدارک دیده‌اند، حتی با اینترپل هم پیش از جام جهانی هماهنگ کردیم تا اگر پرچمی غیر از پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی توسط عده‌ای حمل شد جلوی این کار گرفته شود که این اتفاق هم رخ داد اما در مقابل آن قدر پرچم ایران نداشتیم که به این افراد بدهیم.

نظر شما