شناسهٔ خبر: 57745 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

قیمت طلا در آخرین روز بازار های جهانی

دورنمای ترسیم شده توسط بانک مرکزی آمریکا با تصمیم این بانک مبنی بر پایین نگه داشتن نرخ های بهره، تقاضا برای طلا به عنوان سپری در مقابل تورم را افزایش داد.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا ؛ این هفته، قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک ۳.۳ درصد بالا رفت که بیشترین افزایش قیمت از ۱۴ فوریه (۱۵ بهمن ۹۲) است. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا به رهبری ژانت یلن در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در پایان نشست دو روزه خود در واشنگتن اعلام کردند، قصد دارند هزینه های استقراض را برای مدت قابل توجهی پایین نگه دارد.

این بیانیه پس از پایان معاملات معمول بازار طلا در روز چهارشنبه گذشته منتشر شد و قیمت طلا در جلسه بعدی بازار (پنج شنبه) ۳.۳ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش قیمت در ۹ ماه اخیر است. قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری ۹.۵ درصد افزایش پیدا کرده است که عامل آن تا اندازه ای این گمانه زنی بود که رشد کم اقتصادی آمریکا، راه را برای ادامه تحریک های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا هموار خواهد کرد.

افزایش قیمت جمعه گذشته طلا تا حدی نیز تحت تاثیر تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین و خشونت ها در عراق بود. آدام کلوپفنستین استراتژیست ارشد بازار در شرکت خدمات مالی آرچر در شیکاگو در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ گفت: هنوز این عقیده راسخ وجود دارد که قیمت طلا افزایش خواهد یافت. وی افزود: مهمترین عامل وجود این اعتقاد در بازار، بانک مرکزی آمریکا و افزایش دوباره تعداد سربازان روسیه در مرز اوکراین است.

قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک در ساعت ۱۳:۳۹ بعد از ظهر به وقت محلی، دو دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و ۳۱۶ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید و افزایش روز گذشته آن تا حدی محدود شد. قیمت طلا روز گذشته به یک هزار و ۳۳۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس نیز رسید.

در اوایل وقت روز جمعه، قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک پنج دهم درصد کاهش پیدا کرد که عامل آن به گفته کلوپفنستین، فروش طلا توسط برخی بازرگانان به دلیل افزایش قیمت پنجشنبه گذشته بود. آنها طلا فروختند تا از این افزایش قیمت سود ببرند.

برچسب‌ها:

نظر شما