شناسهٔ خبر: 57737 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

هزینه تاکسی در سایر کشورها + نمودار

به گزارش نماینده به نقل از تراز ؛ زندگی افراد در یک جامعه با هزینه‌های خواسته یا ناخواسته زیادی همراه است.

هزینه زندگی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که یکی از قسمت‌های آن هزینه حمل‌ونقل، خصوصا هزینه کرایه تاکسی است که این هزینه در بسیاری از موارد می‌تواند جز هزینه‌های غیرضروری افراد محسوب شود. محاسبه هزینه کرایه تاکسی روش‌های مختلفی دارد.

در برخی از مناطق پارامترهایی نظیر مسافت طی شده، سرعت حرکت تاکسی، زمان های توقف در ترافیک، زمان توقف و انتظار تاکسی بابت مسافر، زمان توقف مسافر بابت تاکسی مانند سوخت گیری تاکسی، طول مدت سفر، شرایط بارندگی باران و برف، نوع و امکانات رفاهی خودرو، اضافه بار مسافر و عواملی از این دست در تعیین مبلغ کرایه نقش ایفا می کنند.

در بررسی اخیر، هزینه کرایه تاکسی اعم از ورودیه تاکسی، هزینه متوسط ۱ کیلومتر سفر با تاکسی و هزینه یک ساعت معطلی تاکسی همگی با شرایط ترافیک معمولی در کشورهای برزیل، چین، آلمان، ایتالیا، سنگاپور و اوکراین مورد مقایسه قرار گرفته‌است. تمامی قیمت‌ها برای سهولت در مقایسه بر حسب دلار آمریکا بیان‌شده‌اند.

براساس بررسی‌های انجام‌شده در میان کشورهای مقایسه شده‌؛ مردم سنگاپور با هزینه ۱۵.۳ درصد از هزینه‌های کل زندگی خود برای هزینه حمل‌ونقل، بیشترین استفاده از وسایل نقلیه را به نام خود کرده‌اند .

شهروندان چین نیز کم‌ترین بخش از هزینه‌های زندگی، برابر با ۱۱.۲ درصد را برای بخش حمل‌ونقل اختصاص داده‌اند. همانطور که مشاهده می‌گردد، هزینه ورودی تاکسی در ایتالیا با حداقل ۴.۳۶ و حداکثر ۱۰.۲۱ دلار بالاترین میزان متوسط را در میان کشورهای مورد مقایسه دارد.

هزینه یک ساعت توقف تاکسی در ایتالیا نیز با حداقل ۳۴.۰۵ و حداکثر ۶۸.۰۹ دلار بالاترین میزان معرفی گردیده‌است، این در حالی‌است که متوسط دستمزد در ایتالیا در میان کشورهای مورد مقایسه در رتبه سوم قرار دارد.

 

نمودار

 

نمودار

برچسب‌ها:

نظر شما