شناسهٔ خبر: 57688 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

جلسات همگرایی اصولگرایان باعث کاهش تنش‌های سیاسی می‌شود

تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند از دولت حمایت کنید و ما وظیفه خود می‌دانیم از هر خدمتگزاری که به مردم خدمت کند حمایت کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سیزدهمین هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی سراسر کشور که امروز در مجتمع آموزشی غیردولتی معلم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ملتی زود تسلیم می‌شود که ریشه‌هایش قطع شده است و اگر مردم را به بنیان‌های عظیم فرهنگی برگردانیم هیچگاه از ریشه‌های تمدنی خود جدا نشده و محکم می‌ایستند.

تقوی با بیان اینکه فلسفه بعثت انبیا چیزی جز تربیت نیست و اگر در عرصه تربیت موفق شدیم در حوزه‌های مختلف اجتماعی نیز موفق خواهیم بود، افزود: تربیت در کتاب زندگی کلیدواژه‌ای است که با این کلید بسیاری از قفل‌های زندگی باز می‌شود و اگر در این حوزه موفق باشیم موفقیت در جاهای دیگر حتمی است و شما کار انبیاء را انجام می‌دهید.

وی یادآور شد: ما در نهاد نماز جمعه در خدمت شما هستیم و در حدود ۸۰۰ شهر اقامه نماز جمعه داریم و فرهنگیان نیز در نهاد نماز جمعه خیلی به ما کمک می‌کنند و از ۳۲۰۰۰ نیروی ستاد نماز جمعه که فعالیت می‌کنند اکثر آنها معلم و فرهنگی هستند.

تقوی با تاکید بر اینکه برای رونق کارمان در خدمت شما هستیم و تفاهم‌نامه هم انجام شده است، افزود: در گذشته مسئولان آموزش و پرورش و ائمه جمعه را جمع کرده و سیمنار مشترک داشتیم و با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان استان‌ها ، مسائل تربیتی و آموزشی را مورد بحث می‌گذاشتیم و اشکالات و ایرادات آن و کمک‌های خواسته شده را مطرح می‌کردیم.

وی افزود: ما می‌توانیم در استان‌ها نیز جلساتی با اعضای استان‌ها و ائمه جمعه برگزار کنیم و با حضور معلمان و رؤسای آموزش و پرورش مشکلات را بررسی کرده و دراین سمینارهای فرهنگی نیروهای کانون تربیت اسلامی نیز می‌توانند حضور داشته باشند.

تقوی تصریح کرد: بعد از انتخاب یازدهم ریاست جمهوری عده‌ای از کار برکنار شدند و حجم تبلیغات آنقدر زیاد بود که عده‌ای عقده ۸ ساله داشتند و بعد از مدتی عقده گشایی کردند و هجمه وسیعی علیه اصولگرایی شد.

وی ادامه داد: مدتی گذشت و عده‌ای از اصولگرایان گفتند کاری کنید و بنده گفتم عضو جامعه روحانیت مبارز تهران هستم و پیش من آمدند و پس از آن جلسه‌ای با آیت‌الله مهدوی کنی داشتیم و شورای همگرایان اصولگرایی را تشکیل دادیم که در حال حاضر ۶ ماه از فعالیت این شورا می‌گذرد و این شورا ۶۰ تا ۷۰ عضو دارد و به هیچ جایی وصل نیست لذا ما از همه احزاب و گروه‌های اصولگرا و افراد آزاد اصولگرا دعوت کردیم.

تقوی ادامه داد: با بزرگانی مثل آیت‌الله مهدی کنی مشورت کردیم و گزارش دادند و منشور وحدت با ۱۲ باید و ۱۲ نباید در دستور قرار گرفت و بنده به عنوان یک عضو جامعه روحانیت مبارز در آن شرکت دارم، استان‌ها را نیز در این زمینه راه انداخته‌ایم و در استان‌ها به مراتب وضع از تهران بهتر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: ما مقلد مقام معظم رهبری هستیم و ایشان می‌فرماید از دولت حمایت کنید و ما وظیفه خود می‌دانیم از هر خدمتگذاری که به مردم خدمت کند حمایت کنیم و اعلام کرده‌ایم زیر چتر اصولگرایی هستیم و عنوان آن نیز همگرایی اصولگرایی است. 

وی تاکید کرد: ما به دنبال کاهش تنش و افزایش نشاط اجتماعی در حوزه سیاسی و افزایش وحدت و همگرایی هستیم و خودمان را براساس مواضع مقام معظم رهبری تنظیم می‌کنیم و این سیاست را خودمان مشخص کرده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۳۰ ۱۶:۰۱علی یوسفی نسب 0 0

    خوب هست که کانون حمایت مردمی را هم راه بندازند و هوادارن این جریان بتوانند عضو این جریان بشوند و کارت بگیرند ، من که اماده ام
                                

نظر شما