شناسهٔ خبر: 57652 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حمایت ژرمن ها از حضور مرکل در جام جهانی

مرکل بر اساس یک نظر سنجی اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی حضور "آنگلا مرکل" در برزیل برای تماشای بازی مقدماتی تیم ملی کشورشان در برابر پرتغال را اقدامی بی جا و غیر ضروری ارزیابی کردند.

به گزارش نماینده، به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل"، بر اساس یک بررسی، اکثریت آلمانی‌ها حضور مرکل در بازی‌های جام جهانی فوتبال در برزیل را امری غیر ضروری دانسته‌اند.

بر این اساس اکثر آلمانی‌ها حضور مرکل در استادیوم بازی های جام جهانی فوتبال برای دیدن بازی آلمان و پرتغال را اقدامی بی جا ارزیابی کردند. همچنین سفرهای دیگر سیاستمداران آلمانی به برزیل برای حضور در جام جهانی هم از دید اکثریت آلمانی ها خوب ارزیابی نمی شود.

به این ترتیب بر اساس این بررسی دیدار مرکل از اولین بازی جام جهانی تیم ملی فوتبال آلمان در برابر پرتغال از نظر ۷۱ درصد از شهروندان آلمانی ضرورتی نداشت و اقدامی بی مورد بود.آلمانی ها همچنین با دید انتقادی به سفرهای برنامه ریزی شده دیگر سیاستمداران آلمانی از جمله وزیر کشور آلمان برای دیدن مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل می نگرند.

این بررسی توسط پروفسور "مارکوس وویت"، صاحب  کرسی استادی در دانشگاه "اشتوتگارت –هوهن هایم" آلمان انجام شده است.

براساس این نظر سنجی تنها پنج درصد از ۹۲۹ شرکت کننده آلمانی در این نظر سنجی حضور مرکل در برزیل برای دیدن بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال کشورشان را اقدامی مناسب و مفید ارزیابی کرده اند.

البته درباره فینال احتمالی جام جهانی وضعیت به گونه ای دیگر است و ۷۴ درصد در صورت راهیابی تیمشان به فینال، حضور مرکل در برزیل برای دیدن این بازی را مناسب می دانند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما