شناسهٔ خبر: 57592 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر کار : من نیز طعم کارگری و بی پولی را چشیده ام !

ربیعی در جمع مردم ازنا گفت : من خود را یک کارگر زاده می‌دانم و من خود نیز طعم سخت بی‌پولی را کشیدم و کارگری کرده ام و امروز افتخار می‌کنم که به عنوان وزیر در خدمت شما هستم و بدانید این تفکر را ما هرگز فراموش نمی کینم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ علی ربیعی که به نمایندگی از هیئت دولت به شهرستان ازنا سفر کرده بود در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: وقتی وارد شهر ازنا می‌شوید نظم و فرهیختگی نمایان می‌شود و از مردم ازنا تشکر می کنم زیرا بیشترین آراء به دکتر روحانی نسبت به جمعیت در حوزه انتخابیه دورود و ازنا بوده است و تکلیف را برای دولت سخت کرده است.

وی افزود: رنج ناشی از بیکاری به طور کامل ملموس است و این دولت بنا ندارد همه چیز را خوب و گل و بلبل و نشان دهد و دولت بیکاری و رنج‌ها را می‌فهمد و بیکاری زیبنده این شهر نیست.

دولت در مذاکرات از حقوق ملت کوتاه نمی آید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما در مسائل خارجی ایران و ایرانی را سرفراز کرده‌ایم و دولت با قدرت اعلام کرد که ما می‌توانیم با صحبت کردن حق خود را از دنیا بگیریم و تا گرفتن حق خود بر میز مذاکره می‌نشینیم اما از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم.

وی تصریح کرد: دولت پیشرفت خوبی در مسائل خارجی داشته است و امیدواریم که بتوانیم مشکلات و مسائل داخلی را نیز با کمک کارشناسان و مشاوران حل و فشارها را از دوش مردم فهیم ایران برداریم.

دولت دنبال تحول در بحث بیمه عشایری و روستایی است

ربیعی با اشاره به برنامه دولت در حوزه درمان عنوان کرد: در مسائل داخلی ما بیشتر اهتمام خود را در مسئله درمان معطوف کرده‌ایم و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند مردم ما باید تنها درد بیماری را تحمل کنند و رنج و درد بی‌پولی را نباید تحمل کنند و ما هم در دولت تمام تلاش خود را برای بهتر کردن وضعیت درمان در کشور انجام می دهیم و مردم خواهند دید که دولت در بحث بیمه عشایری و روستایی تحول ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: ما شرط سن را برای بیمه عشایری برداشته‌ایم و امیدواریم با جذب منابع مالی آن را ادامه دهیم و امروز ارزش بیمه روستایی در بیمارستان‌ها ۴ برابر شده است.

وزیر تعاون با اشاره به وضعیت بیکاری در کشور افزود: موضوع دیگری که دولت در دستور کار خود قرار داده است بحث اشتغال است و ما امروز ۴.۵ میلیون دانشجو داریم که در سال‌های آتی نیازمند کار هستند و تعدادی هم فارغ‌التحصیل داریم که امروز بیکار هستند.

درمانگاه مجهز تأمین اجتماعی در شهرستان ازنا ساخته می شود

وی نیاز کشور را تولید سالانه ۱ میلیون شغل عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته ما رشد اقتصاد منفی بیش از ۰.۶ داشته‌ایم که امروز ما شاهد بیکاری تلنبار شده هستیم که تبدیل به بیکاری کوهانه وار شده و ما امروز نیازمند تولید سالانه ۱ میلیون شغل هستیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

ربیعی بیان کرد: من امروز افتخار می‌کنم اگر مردم من را وزیر می‌خوانند ولی من خود را یک کارگر زاده می‌دانم و من خود نیز طعم سخت بی‌پولی را کشیدم و کارگری کرده ام و امروز افتخار می‌کنم که به عنوان وزیر در خدمت شما هستم و بدانید این تفکر را ما هرگز فراموش نمی کینم.

وی افزود: به زودی درمانگاه مجهز تأمین اجتماعی در شهرستان ازنا ساخته می شود و در بحث گمرک ازنا هم پیگیر هستیم و در مورد مجتمع فولاد نیز با وزیر صنعت صحبت کردیم تا بتوان مشکلات را برطرف کنیم.

مشکل آب زمین‌های کشاورزی ازنا حل می‌شود

وزیر تعاون ظرفیت های شهرستان ازنا را خوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در منطقه، بحث توسعه فروآلیاژ را داریم و بحث گیاهان دارویی در منطقه نیز مساعد است و امکان صادرات نیز وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت آب شهرستان ازنا عنوان کرد: بحث آب منطقه خیلی مهم است و این بحث مطرح شده و وزیر کشاورزی در حال پیگیری هستند و حتی میزان سطح زیر کشت و شغل به ‌وجودآمده راحساب کرده اند و تنها بحث تخصیص آب برای کل کشور مطرح بود که قرار شد در جلسات بعد در مورد آن صحبت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما