شناسهٔ خبر: 57509 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر ترکان درباره قانونمند شدن پیش فروش مسکن

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: مصوبه اخیر دولت در خصوص بازار مسکن نقش مؤثری در کنترل این بازار دارد و پیش‌فروش مطمئن واحدهای مسکونی با سازندگان، عمده فضای جدیدی را در بازار مسکن ایجاد کرد.

ترکان

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ اکبر ترکان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه مصوبه اخیر دولت در خصوص بازار مسکن نقش مؤثری در کنترل این بازار دارد، اظهار داشت: پیش‌فروش مطمئن واحدهای مسکونی با سازندگان عمده فضای جدیدی را در بازار مسکن ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: با ایجاد این فضا از منابع مالی مردم استفاده می‌شود و موجب رونق بازار مسکن شده است.

ترکان گفت: در کیفیت واحدهای مسکونی باید نظارت شود به گونه‌ای که بدون نظارت هیچ زمینه‌ای برای ارتقای کیفیت بازار مسکن ایجاد نمی‌شود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه به شناسنامه فنی ساختمان اشاره کرد و گفت: شناسنامه فنی ساختمان در استان تهران و بسیاری از جاهای دیگر تا متراژ ۲ هزار متر به خوبی اجرا می‌شود و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در حال تلاش برای کاهش این متراژ به ۱۰۰۰ متر است.

ترکان در ادامه اظهار کرد: شناسنامه فنی ساختمان، به پیش‌خریداران اطمینان می‌دهد که آیا ساختمان آنها واقعی است یا خیر؟ و از نظر کیفیت در چه سطحی قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: حیله‌گری‌هایی که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد و موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای مصرف‌کنندگان شده است با اجرای شناسنامه فنی ساختمان برطرف می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اجرایی که توسط دولت تدوین شده است اطمینان برای خریدارانی که واحدهای مسکونی خود را خریداری کرده‌اند ایجاد می‌شود و نظارت مهندسان ناظر نیز در این بخش افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما