شناسهٔ خبر: 57491 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غفوری‌فرد :

بررسی متن فعالیت قانون احزاب با فعالان حزبی/ برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب تا شهریورماه

غفوری فرد رئیس دومین دوره شورای مرکزی خانه احزاب با ابراز امیدواری از برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب تا شهریورماه گفت: در تلاشیم تا متن فعالیت قانون احزاب را با فعالان حزبی بررسی کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدحسن غفوری‌فرد رئیس دومین دوره شورای مرکزی خانه احزاب  در تشریح چگونگی شکل‌گیری مجمع عمومی خانه احزاب گفت: با وجود آنکه امضاءها پیش از عید جمع‌آوری شد اما برخی از احزاب از انجام این امر خودداری کردند، در جلسه اخیر نیز بحث‌هایی را در این زمینه داشتیم و در حال تلاش هستیم تا این امر به نتیجه برسد و به دنبال پیدا کردن فرمولی برای ایجاد توافقی میان احزاب مختلف هستیم اما در حال حاضر توافقی بین احزاب صورت نگرفته است و امیدواریم که تا شهریور ماه در این زمینه به نتیجه برسیم.

رئیس دومین دوره شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه تاکنون جلسه‌ای برای بررسی متن فعالیت قانون احزاب بین گروه‌های مختلف برگزار نشده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا متن فعالیت قانون احزاب که اخیراً در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است را در جلسه‌ای با حضور شخصیت‌های حزبی بررسی کنیم که احتمالا این امر تا یک ماه دیگر صورت خواهد گرفت.

پیش از این غفوری‌فرد  از برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب در پی به حد نصاب رسیدن امضاها برای برگزاری مجمع عمومی در اواخر شهریور ماه خبرداده بود.

به گزارش فارس، شورای مرکزی خانه احزاب مرکب از ۱۵ نفر عضو اصلی و ۶ نفر عضو علی البدل است که برای مدت دو سال توسط مجمع عمومی انتخاب خواهند شد.

در پنجمین مجمع عمومی خانه احزاب که در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۸۸ تشکیل شد با توجه به کناره‌گیری موسوی تبریزی از قبول مسؤولیت در خانه احزاب، حسین کاشفی به عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب شد اما در سال ۹۰ که خانه احزاب قصد داشت دوباره انتخابات برگزار کند وزرات کشور بدلیل مشکلات قانونی و عدم تمدید پروانه اجازه برگزاری انتخابات را به این تشکل نداد.

برچسب‌ها:

نظر شما