شناسهٔ خبر: 57486 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

بهای طلا پس از رکود کاهش یافت

قیمت طلا در بازار لندن با این گمانه زنی که بانک مرکزی آمریکا امروز (چهارشنبه) در پایان نشست دو روزه خود، محرک های پولی را کمتر خواهد کرد از رکورد سه هفته ای خود کاهش یافت.

طلا

به گزارش نماینده به نفل از پول نیوز ؛ قیمت طلا در بازار لندن با این گمانه زنی که بانک مرکزی آمریکا امروز (چهارشنبه) در پایان نشست دو روزه خود، محرک های پولی را کمتر خواهد کرد از رکورد سه هفته ای خود کاهش یافت و به ۱۲۶۷ دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ، قیمت نقره نیز در بازار لندن بالا رفت. قیمت طلا که در هفته میلادی گذشته در بحبوحه تشدید تنش ها در اوکراین و عراق ۱.۹ درصد بالا رفته بود، با این پیش بینی که بانک مرکزی آمریکا در نشست جاری خود تصمیم به کاهش محرک های اقتصادی خواهد گرفت، دیروز کاهش پیدا کرد.

در سال جاری میلادی، انتظار کاهش محرک های اقتصادی در آمریکا موجب شد، طلا به ۱۲ سال افزایش متوالی قیمت سالانه خاتمه دهد. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از ابتدای امسال تاکنون چهار بار اقدام به کاهش میزان خرید اوراق قرضه کرده اند.

اکثریت اقتصاددانانی که از سوی بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفتند، معتقدند: بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه اکتبر (مهر) خود به برنامه خرید اوراق قرضه موسوم به تسکین پولی، خاتمه خواهد داد.

براساس سیستم قیمت گذاری عمومی بلومبرگ، قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در ساعت ۱۰:۳۸ صبح روز سه شنبه به وقت محلی در بازار لندن شش دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۲۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز دوشنبه در این بازار به رکورد یک هزار و ۲۸۴ دلار و ۶۹ سنت رسید که بالاترین قیمت از ۲۷ مه (۶ خرداد) است. قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) نیز در بازار کامکس نیویورک هشت دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۲۶۴ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسید.

دیروز در بازار لندن، قیمت تحویل فوری نقره با سه دهم درصد کاهش به ۱۹.۶۰۹۵، پلاتین با سه دهم درصد کاهش به یک هزار و ۴۳۰ دلار و ۷۵ سنت و پالادیوم با اندکی تغییر به ۸۱۰ دلار در هر اونس رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما