شناسهٔ خبر: 57459 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آفتاب یزد مجبور به چاپ جوابیه دفتر نماینده مردم تهران شد

آفتاب یزد در این که پرداختن صحیح رسانه ها به موضوعات مهم باعث عقب نشینی متخلفین می شود شکی نیست ... اما قطعا تیتر رسانه ای (آفتاب یزد) که سردبیر آن به انگلیس پناهنده شده و در حال حاضر با رسانه مدافع همجنس بازان همکاری دارد، تأثیری در لغو مأموریت کاری حجت الاسلام رسایی، نماینده مردم و رئیس کمیته سلامت اداری اصل 90 نداشته است.

به گزارش نماینده، خبر سفر کاری حمید رسایی نماینده مردم تهران به جام جهانی که علی رغم اکراه وی بر اساس تصمیم کمیسیون اصل ۹۰ و تصویب کمیته سفرهای خارجی هیأت رییسه در حال پیگیری بود، سبب شد تا یک جریان سیاسی در طول دو هفته در سایت ها و روزنامه های خود، بیش از ۴۰۰ خبر برای تخریب این نماینده صریح اللهجه و منتقد سیاست های دولت تولید و بازنشر دهد. یکی از این رسانه ها روزنامه آفتاب یزد بود که چند خبر دروغ را در قالب تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد. هر چند برخی از این دروغ پردازی ها طی چند روز اخیر با انتشار اسناد و توضیحات رسایی مکشوف شد،  اما در نهایت امروز (۲۷ خرداد۹۳) روزنامه آفتاب یزد بر اساس قانون مطبوعات ملزم به درج جوابیه حمید رسایی در تیتر یک خود شد. هر چند این روزنامه برای حفظ آبروی خود، مجبور به حذف یک کلمه (همجنس بازان)  از جوابیه این نماینده رسانه ای مجلس شد!
در ادامه متن کامل جوابیه دفتر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و عضو کمیسیون اصل ۹۰ را می خوانید:
 
 
"جریده آفتاب یزد در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۳ در شماره ۴۰۶۳ خود موضوع لغو سفر حجت الاسلام والمسلمین رسایی، نماینده مردم شریف تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به جام جهانی را با انتشار چند دروغ در قالب بزرگترین تیتر صفحه نخست خود منتشر کرده است.
 
این که سفر کاری یک نماینده مجلس و مأموریت محوله به وی از سوی مجلس از نگاه آن جریده، از سفر کاری رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام و المسلمین روحانی به ترکیه بعد از ۲۰ سال مهم تر جلوه می کند به طوری که سفر ایشان تیتر دوم نشریه آفتاب یزد می شود و لغو سفر رسایی به جام جهانی تیتر نخست، جای تعجب نیست اما تعجب آورست که چرا این جریده برای رسیدن به اهداف خود حاضر به درج اخبار دروغ می شود!
 
جریده آفتاب یزد ادعا کرده که رسایی در حاشیه جلسه علنی به خبرنگاران گفته که قطعا به سفر جام جهانی خواهد رفت! این در حالی است که آقای پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین آقای سبحانی نیا، رئیس کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه مجلس چندبار اعلام کرده اند که انجام این سفر کاری با نظر و اصرار کمیسیون اصل ۹۰ و موافقت کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه بوده و از ابتدا با اکراه رسایی مواجه شده است.
 
همچنین حمید رسایی خود نیز اعلام کرده بود که از ابتدا به دلیل مشکلات شخصی تمایلی برای انجام این سفر نداشته است اما با اصرار رئیس کمیسیون، مراحل اداری مجلس از جمله درخواست ویزا صورت گرفته بود تا در صورت رفع مشکل وی، این سفر کاری انجام شود.
 
آفتاب یزد
 
در این خبر کذب ادعا شده که اعتراض رسانه ها از جمله تیترهای آفتاب یزد باعث شده تا رسایی سفرش را لغو کند! این در حالی است که به اعتراف همه، رسایی از همان ابتدا اعلام کرده بود که برای انجام این سفر مشکل دارد. البته در این که پرداختن صحیح رسانه ها به موضوعات مهم باعث عقب نشینی متخلفین می شود شکی نیست همانطور که اعتراض رسانه ها به تخفیف مردم در توزیع سبد کالا یا برگزاری جشن های اشرافی دولتی ها در کاخ سعدآباد سبب شد تا دولت خود را ملزم به عذرخواهی بداند و با متخلفین برخورد کند یا اعتراضات و نقدهایی که به توافقنامه ژنو صورت گرفت سبب شد تا در دور بعد مذاکرات درباره نقطه ها و ویرگول ها بیشتر دقت شود و تیمی از حقوق دانان به تیم مذاکره کننده اضافه شود یا نباید اعتراضات و نقدهایی که به عملکرد رسانه ها و چهره های "اصلاحات آمریکایی" شد را فراموش کنیم که  در این سال ها سبب توجه مردم به فریب خوردگان این جریان شد و فتنه شبه کودتای آنها را در سال ۸۸ خنثی کرد. همه اینها نتیجه تأثیر رسانه بود اما قطعا تیتر رسانه ای (آفتاب یزد) که سردبیر آن به انگلیس پناهنده شده و در حال حاضر با رسانه مدافع همجنس بازان همکاری دارد، تأثیری در لغو مأموریت کاری حجت الاسلام رسایی، نماینده مردم و رئیس کمیته سلامت اداری اصل ۹۰ نداشته است.
 
در بخشی از این خبر دروغ به نقل از سخنگوی کمیسیون فرهنگی اعلام شده که کمیسیون فرهنگی با سفر رسایی از طرف کمیسیون اصل ۹۰ مخالفت کرده است! این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی یک روز بعد از خبر دروغ آفتاب یزد و برخی از رسانه های همسو با آن در گفتگو با خبرگزاری های مختلف از جمله خبرگزاری مجلس اعلام کرد: "متاسفانه روز گذشته برخی رسانه‌ها خبری را با تیتر مخالفت کمیسیون فرهنگی با حضور حمید رسایی نماینده تهران و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مسابقات جام جهانی، انعکاس دادند که چنین موضوعی خلاف واقع است."
 
علاوه بر این، بر اساس صراحت اصل ۹۰ قانون اساسی، این کمیسیون می تواند در خصوص روال کاری سه قوه و حتی کمیسیون های دیگر مجلس ورود کند و طرز کار آنها را در کمیسیون اصل ۹۰ مورد رسیدگی قرار دهد اما کمیسیون های دیگر نمی توانند در کار یکدیگر ورود کنند تا چه رسد که در خصوص تصمیمات مرتبط با یک پرونده اصل ۹۰ حکم دهند.  
 
همچنین جریده آفتاب یزد در این خبر به نقل از یک نماینده اصلاح طلب و با تیتر "رسایی تهدید شد" اعلام کرده که یکی از دلایل اصلی انصراف رسایی از سفر به برزیل، تهدید به افشای منابع مالی هفته نامه ۹دی توسط تابش، نماینده اصلاح طلب مجلس در حاشیه جلسه علنی بوده است.
 
این خبر حتی مورد اعتراض این نماینده اصلاح طلب نیز قرار گرفت و یک روز بعد توسط آقای تابش تکذیب شد. وی در گفتگو با چند خبرگزاری از جمله در مصاحبه با فارس اعلام کرد:  "روز گذشته پس از مشاهده خبر طی تماسی با دفترم گفتم که مصاحبه را تکذیب کنند. تابش با اشاره به جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:
 
"مطالبی که به نقل از من در این مصاحبه منتشر شده صحیح نیست. من حتی یک کلمه هم درباره منابع مالی هفته نامه ۹دی یا سفر رسایی به برزیل حرف نزدم و اگر کسی صوتی در این زمینه دارد می‌خواهم که آن را منتشر کند."جالب این جاست که در طول ۱۰ روز گذشته، بیش از ۵۰۰ خبر به منظور تخریب حجت الاسلام والمسلمین رسایی، نماینده مردم شریف تهران در چند سایت و روزنامه یک جریان سیاسی خاص درج و بازنشر داده شد.
 
این که در خصوص سفر کاری یک نماینده مجلس تا این اندازه بزرگ نمایی صورت می گیرد به تنهایی کفایت می کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که هدف از این خبرسازی تخریب وی بوده است والا در همان ایام طبق روال اداری کشور،  تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس، وزرا، معاونین وزرا حتی کارشناسان دولت در سفر خارجی بسر می بردند، چرا هیچ یک از این رسانه ها به این سفرها نپرداختند! 
 
حتی برخی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون های تخصصی و مرتبط با ورزش نبودند، از رایزنی خود با فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش برای حضور در جام جهانی خبر دادند ولی این رسانه ها هرگز حاضر به اعتراض نسبت به آنها نشدند در حالی که مأموریت حجت الاسلام رسایی بر اساس مسئولیت وی در پرونده مرتبط با فوتبال و سفری کاری از طرف کمیسیون اصل ۹۰ و مصوب در کمیته سفرهای خارجی نمایندگان بوده است. جالب تر این که حتی یک رسانه ورزشی به این خبرسازی درباره سفر رسایی به جام جهانی توجه نکرد و به آن نپرداخت. 
 
این که هفته نامه ۹دی با توان اندک خود توانسته این چنین آرامش رسانه های همسو با فتنه را بهم بزند، جای تعجب نیست چرا که قاعده الهی بر این استوار شده که به فرموده قرآن:  کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن‌اللَّه واللَّه مع‌الصّابرین ."
 
دفتر حجت الاسلام والمسلمین رسایی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر
آفتاب یزد