شناسهٔ خبر: 57447 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پیشکسوت آلمان:

بازی ایران و نیجریه هیچ کیفیتی نداشت

آلمان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را بی کیفیت و کسل کننده برای تماشاگران توصیف کرد.

به گزارش نماینده، «مهمت شول» که به عنوان مفسر فوتبال، دیدارهای جام جهانی فوتبال در برزیل را برای شبکه تلویزیون ARD کارشناسی می کند، بعد از بازی دوشنبه شب ایران و نیجریه که با تساوی بدون گل به پایان رسید، گفت: بعد از بازی پرگل و جذاب آلمان و پرتغال، این بازی از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

وی افزود: در این بازی در واقع از نظر فنی هیچ چیز زیادی شاهد نبودیم و فقط ۲۲ بازیکن دو تیم مرز نهایی توانایی خود را نشان دادند که در کیفیت بازی تاثیری نداشت.

ملی پوش سابق فوتبال آلمان افزود: بازیکنان دو تیم از روحیه جنگندگی خوبی برخودار بودند و به همین خاطر در دقایق پایانی بازی هم به رغم خستگی بازیکنان دو تیم، فرصت های گلزنی ایجاد می شد.

مهمت شول تاکید کرد: ایران و نیجریه در مقابل آرژانتین کار سختی پیش رو دارند و باید عملکرد بسیار بهتری در بازی بعدی از خود نشان دهند زیرا آرژانتینی ها از نظر بدنی، فنی و سرعت از این دو تیم برتر است. البته این احتمال را هم نمی توان منتفی دانست که این دو تیم بتوانند آرژانتین را غافلگیر کنند.

در همین زمینه خبرگزاری آلمان نیز در مطلبی از بازی تیم های ایران و نیجریه نوشت: برای اولین بار در جام جهانی برزیل شاهد یک بازی تساوی بدون گل بودیم اما عملکرد ایران و نیجریه برای صعود به مرحله بعدی کافی به نظر نمی رسد.

خبرگزاری آلمان با بیان اینکه بویژه نیجریه در اولین مسابقه خود انتظارات را برآورده نکرده است، نوشت: در مورد تیم ایران نیز بیرون ماندن دانیل داوری از بازی و قرار گرفتن علیرضا حقیقی درون دروازه، کمی عجیب به نظر می رسید.

این رسانه آلمانی در ادامه نوشت: دیدار دو تیم ایران و نیجریه تا امروز ضعیف ترین بازی در جام جهانی بوده و ایرانی ها در بازی بعدی خود باید با آرژانتین رو به رو شوند که کار به مراتب سخت تری خواهند داشت.

شبکه اسپورت وان آلمان نیز در گزارشی از بازی ایران و نیجریه، این مسابقه را ضعیف ترین بازی جام جهانی و کسل کننده برای تماشاگران توصیف کرد.

این سایت نوشت: به رغم ارایه یک بازی کسل کننده، مربی تیم ملی ایران از عملکرد بازیکنانش راضی بوده و با تمجید از آنان از نتیجه ابراز رضایت کرده است!

این مطلب می افزاید: ایران که تاکنون سه بار قهرمان آسیا شده در بازی بسیار فعال بود و از نظر فنی نیز در سطح قابل قبولی قرار داشت اما در خط حمله بی تاثیر بود.

به گزارش این شبکه ورزشی آلمان، جمع بندی از شرایط دو تیم در بازی اول نشان دهنده این است صعود هر کدام از این دو تیم به دور بعدی، غافلگیر کننده خواهد بود.

این مطلب با اشاره به اینکه هر دو تیم از مدت ها قبل از رقابت های جام جهانی موفق به کسب پیروزی نشده اند، نوشت: آخرین پیروزی ایران در جام جهانی ۱۶ سال قبل بود و نیجریه نیز از ۲۰۰۲ تاکنون تیمی را شکست نداده است.

این رسانه آلمانی از اشکان دژاگه به عنوان یکی از بازیکنان ضعیف ایران در دیدار مقابل نیجربه نام برد که به عنوان هافبک راست قادر نبود به تیم تحرک لازم را بدهد و به همین خاطر در دقیقه ۷۸ سرمربی تصمیم به تعویض وی گرفت.

در پایان این مطلب آمده است: بازیکنان تیم ایران پاس های اشتباه زیادی داشتند و این تیم به طور عمده روی دفاع متمرکز بود و علاقه زیادی به بازی سازنده و تهاجمی از خود نشان نداد.

نظر شما