شناسهٔ خبر: 57388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی در دیدار "یاردیم":

گروهک تروریستی داعش در عراق قطعا سرکوب خواهد شد

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد که قطعا گروهک تروریستی داعش در عراق سرکوب خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "اومیت یاردیم" سفیر ترکیه با اشاره به تحولات اخیر عراق و فتوای مرجعیت در این کشور علیه گروهک تروریستی داعش، گفت: قطعا گروهک تروریستی داعش در عراق سرکوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور عراق است، افزود: دولت و ملت عراق خودشان توانایی سرکوب گروهک تروریستی داعش را خواهند داشت و نیازی به مداخله خارجی ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امنیت منطقه یک مجموعه به هم پیوسته است، تأکید کرد: ایران با دقت تحولات عراق را پیگیری خواهد کرد و در صورت نیاز آماده هرگونه همکاری با دولت عراق خواهد بود.

بروجردی با بیان اینکه ضررکننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است، ابراز امیدواری کرد که شاهد بازنگری سیاست ترکیه در مورد سوریه باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه میان دو کشور ایران و ترکیه، افزود: مناسبات ایران و ترکیه الگویی از مناسبات برادرانه در جهان اسلام است و این روابط همواره به نفع امت اسلامی بوده و خواهد بود.

همچنین "اومیت یاردیم" سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه گسترش همکاری نزدیک دو کشور، گفت: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ دنیای اسلام هستند و ترکیه همواره خواستار گسترش روابط دوستانه در همه زمینه‌ها با ایران است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه، افزود: جهان اسلام بازنده اصلی تحولات اخیر است.

سفیر ترکیه در تهران، حفظ تمامیت ارضی عراق را یک محور اصلی سیاست خارجی کشورش دانست."

"یاردیم" همچنین مراتب خرسندی دولت ترکیه از سفر اخیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به کشور را بیان کرد.

نظر شما