شناسهٔ خبر: 57374 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

علیزاده طباطبایی خبر داد:

درخواست اعاده دادرسی برای متهم جاسوسی برای آمریکا

جاسوس وکیل مدافع امیر میرزاحکمتی-محکوم به همکاری با دول متخاصم - گفت: پس از شکسته شدن حکم اعدام موکلم در دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی دادیم.

به گزارش نماینده، محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موکلم به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود که این رای در دیوان عالی کشور شکسته شد. در رای دیوان عالی کشور به گزارش وزارت اطلاعات استناد شده که در آن تاکید شده اگر امیر میرزاحکمتی قصد جاسوسی نیز داشته موفق به این کار نشده است.

وی افزود: پس از شکسته شدن حکم مجازات موکلم دادگاه او را به اتهام همکاری با دول متخاصم به ۱۰ سال زندان محکوم کرد که این رای قطعی شد.

علیزاده طباطبایی با اشاره به درخواست اعاده دادرسی برای موکلش اظهار داشت: تعریف دول متخاصم با شورای امنیت ملی است و این شورا تاکنون هیچ کشوری را متخاصم معرفی نکرده است. همچنین هیچ دلیلی بر همکاری وی با دولت آمریکا وجود ندارد. با اشاره به این دو دلیل درخواست اعاده دادرسی داده و منتظر نتیجه آن هستیم.

امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد ۱۹۸۳ میلادی اهل ایران، مقیم آمریکا ایالت میشیگان است که ۱۶ آذر ۱۳۹۰ به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی CIA علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد.

او پس از محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد.

نظر شما