شناسهٔ خبر: 57364 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قیمت طلای جهانی فروکش کرد

قیمت جهانی طلا در آستانه نشست سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا و در شرایطی که سرمایه گذاران تنش‌ها در عراق و اوکراین را ارزیابی می‌کنند، از بالاترین قیمت سه هفته گذشته نزول کرد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا ؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات سه شنبه بازار سنگاپور حداکثر ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۷ دلار رسید. همچنین هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷ درصد یا ۱۰ دلار کاهش، به ۱۲۶۵ دلار رسید.

این در حالیست که طلا روز گذشته برای ششمین روز پی در پی ترقی کرد و تا ۱۲۸۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین رقم از ۲۷ ماه مه تاکنون بود اما پس از انتشار آماری که نشان داد تولید کارخانه ای در آمریکا رشد بهتر از حد مطلوبی داشته است، قیمت این فلز گرانبها نزول کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا پس از ۱۲ سال صعود پی در پی به دنبال اعلام تعدیل برنامه‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، ۲۸ درصد در سال گذشته سقوط کرد.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با تداوم روند احیای اقتصاد این کشور، چهار بار اقدام به کاهش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه کرده اند. با اینهمه طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل تنش‌های سیاسی در اوکراین ۶.۱ درصد صعود کرده است.

در چند روز گذشته نیز ناآرامی عراق تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را تقویت کرده و به صعود قیمت طلا کمک کرده است. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند برگزاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس مطبوعاتی جانت یلن، رییس این بانک در چهارشنبه هفته جاری بازار طلا را تاثیر قرار خواهد داد.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش قیمت، ۱۹.۵۸۲۸ دلار بود. هر اونس پلاتین با ۰.۱ درصد رشد قیمت، ۱۴۳۶ دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۶ درصد رشد قیمت به ۸۱۵.۴۱ دلار رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما