شناسهٔ خبر: 57298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وقتی «جنایت»، خیزش مردمی معرفی می‌شود

تروریسم رسانه‌ای علیه عراق

از آغاز اشغال بخش‌هایی از شمال عراق، برخی رسانه‌ها تلاش کردند در یک اقدام هماهنگ توطئه هجوم تروریست‌ها به عراق را انقلاب مردمی مسالمت‌آمیز نشان بدهند؛ سناریویی که پیشتر در سوریه اجرا شد.

به گزارش نماینده، هنوز چند روز از سقوط موصل نگذشته بود که رسانه‌های عربی و  بین المللی در یک اقدام هماهنگ جنگ روانی خود علیه عراق را آغاز کرده و تلاش کردند حمله وحشیانه گروهک‌های تروریستی مختلف را به صورت یک جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز مردمی نشان دهند، همانگونه که پیشتر در موضوع سوریه اینچنین تبلیغاتی کردند.

به نقل از نشریه المنار چاپ بیت المقدس ،‌برخی از شیوخ شناخته شده امثال «یوسف قرضاوی» نیز با این جریان همره شدند، «اتحادیه جهانی علمای مسلمین» مستقر در دوحه قطر با «انقلابی» خواندن اعضای داعش درخواست «آیت‌الله سیستانی» مرجع شیعیان برای جنگ با تروریست‌ها در این کشور را مورد انتقاد قرار داد و آن را یک «انقلاب علیه اهل تسنن» خواند، البته این موضع قرضاوی اصلا جای تعجب ندارد کسی که پیشتر در موضوع سوریه با پشتیبانی آمریکا و قطر در شبکه ‌های عربی مختلف ظاهر شد و با فتواهای مسموم خود باعث ریختن خون هزاران سوری گردید.

درحال حاضر نیز بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمین در مورد حوادث عراق و تلاش برای معرفی هجوم تروریست‌ها به عنوان یک خیزش مسالمت‌آمیز مردمی چیزی جز امتداد فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان ملتها با هدف اجرای طرح  صهیونیستی «خاورمیانه جدید» نیست، قرضاوی همان کسی است که ترور «محمد سعید رمضان البوطی» بلندپایه‌ترین روحانی سنی‌مذهب سوریه و امام جماعت مسجد جامع اموی دمشق را تبریک گفت، البته اینها تنها مواضع قرضاوی نبود و اتحادیه عرب نیز با وی همراه شدند.

اگرچه نقش اتحادیه عرب در قضایای امت عرب همیشه منفی و منفعل بوده است اما متاسفانه این مواضع اتحادیه عرب همیشه به عنوان یک سند قانونی در مجامع بین‌المللی مطرح می‌شود همانطور که در قضیه لیبی، چراغ سبز اتحادیه عرب باعث تخریب آن شد و بار دیگر در مسئله سوریه نیز چراغ سبز همین اتحادیه و به بهانه تامین نیازهای انسانی و کمک‌های بشر دوستانه، به تخریب سوریه انجامید.

آنچه اکنون از مواضع عربی، اسلامی و بین‌المللی برمی‌آید این است که نقشه دریدن عراق برای باری دیگر کشیده شده است، بازیگران صحنه بین‌الملل اظهارت «میشل کیلو» یکی از رهبران ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه را فراموش نمی‌کنند. وی در یکی از یادداشت‌های خود اتفاقات کنونی موصل را جنبشی مردمی و انقلابی علیه ظلم توصیف کرده است.

تجربه به ما نشان داده که هر جا نامی از «انقلاب عربی» شنیده می‌شود بوی توطئه می‌آید و مدعیان طرح خاورمیانه جدید به دنبال اجرای بخش دیگری از طرح خود هستند. تروریسم به دنبال دست‌یابی به منابع نفت در کشورهای مختلف است تا با تامین مالی خود به راحتی دیگران را بخرد و با خود همراه کند، در این اوضاع دیگر اظهارات مدعیان حقوق بشر در مورد حوادث خونین در عراق و سوریه بدون گریز زدن به جنایت‌های این گروه‌ها عجیب نیست. اما موضوع آشکار این است که با عملیان مشترک نظامی میان سوریه و عراق این تروریسم در هم خواهد شکست و نابود خواهد شد.

 

منبع:فارس

برچسب‌ها:

نظر شما