شناسهٔ خبر: 57177 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون قوه قضائیه خبر داد :

آخرین اقدامات سازمان ثبت برای شناسایی اموال بابک زنجانی

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ تویسرکانی در خصوص وضعیت اموال مه‌آفرید خسروی و بابک زنجانی گفت: یکی از اقداماتی که سازمان ثبت انجام می‌دهد این است که تمامی بخش‌هایی که مبادرت به ثبت اموال و شرکت‌ها می‌کنند به صورت مکانیزه به لحظه قابل کنترل و شناسایی هستند.

وی افزود: ما بر اساس تکلیفی که داریم از اطلاعات شخصی افراد صیانت می‌کنیم و تنها زمانی این اطلاعات قابل ارائه است که یا شخص مالک تقاضا کند و یا مرجع قضایی تقاضای دریافت اطلاعات را داشته باشد.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: در رابطه با این ۲ پرونده بزرگ اولین اقدامی که صورت گرفت این بود که مرجع قضایی استعلام کرد و خواستار این شد که در رابطه با اموال آنها اطلاعاتی را در اختیارشان قرار دهیم.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کوتاه‌ترین زمان هم در رابطه با شرکت‌ها و وضعیت دقیق ثبتی شرکت‌های به ثبت رسیده و هم نسبت به اموال غیرمنقول ثبت شده لیست دقیقی را ارائه کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: همچنین این سازمان نسبت به اسناد رسمی که به صورت وکالت به اشخاص دیگر داده شده بود و یا نقل و انتقالاتی که ظرف مدت کوتاه صورت گرفته بود گزارشی را تهیه و به مرجع قضایی ارائه کرد که بدون شک ارائه این اطلاعات می‌تواند به قاضی در شناسایی و تصمیم‌گیری اموال کمک کند. 

نظر شما