شناسهٔ خبر: 57119 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

پیش بینی وضعیت طلا در هفته جاری

تنش‌های اخیر در کشور عراق و نشست بانک فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده مسیر قیمت طلا در هفته آینده هستند.

طلا

به گزارش نماینده به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ در هفته گذشته، در پی انتشار اخبار تنش، شورش و در اختیار گرفتن یکی از شهرهای کلیدی عراق، قیمت‌های طلا در بازارهای آتی با جهش روبرو شد و به اعتقاد ناظران بازارها، تداوم تنش‌ها به افزایش قیمت‌های طلا کمک می‌کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه نشست بانک مرکزی فدرال رزرو در انتهای هفته جاری برگزار خواهد شد، اگر معامله‌گران به ثبات اقتصادی آمریکا نیز توجه کنند، امکان توقف روند صعودی قیمت‌ها وجود دارد. در هفته جاری، قیمت‌های طلا به بالاترین سطح خود از ۲۷ می رسید.

این روزها، این فلز زرد درتلاش برای نزدیک شدن به محدوده قیمت‌های حمایتی در حدود ۱۲۸۰ دلار است. به عقیده تحلیل‌گران، خبر تصرف یکی از مهم‌ترین شهرهای نفتی عراق توسط شورشیان، باعث جهش قیمت‌های طلا شده است. با انتشار این اخبار، قیمت‌های نفت خام نیز با جهش روبرو شد.

کوین گردی، مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است که اخبار عراق منجر به افزایش قیمت‌های طلا شده است و طلا در تلاش برای خروج از محدوده قیمتی فعلی است البته عواملی نیز مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود.

از سوی دیگر علاقه کمتری به فروش در طلا در بازار به دلیل اخبار عراق وجود دارد. به عقیده وی و سایر تحلیل‌گران بازار، معامله‌گران در حال ورود به بازار انرژی و تعیین موقعیت خود براساس اخبار عراق هستند. آن‌ها به دنبال استفاده از نفت خام به عنوان سپر تورمی به جای طلا هستند، بخشی از آن به دلیل نزدیک بودن قیمت‌های طلا به سطوح مقاومتی در نمودارهای فنی است.

نشست کمیته بازار آزاد بانک فدرال رزرو در هفته آینده به عقیده تحلیل‌گران، نشست کمیته بازار آزاد بانک فدرال رزرو در ماه ژوئن از مهم‌ترین اخبار اقتصادی تاثیرگذار بر بازارها در هفته آینده خواهد بود.

این نشست دو روز در چهارشنبه به پایان می‌رسد و اکثر تحلیل‌گران اعتقاد دارند که همانند سایر نشست‌های قبلی، فدرال رزرو ۱۰ میلیارد دلار دیگر از برنامه خرید دارایی‌های خود کم خواهد کرد.

به عقیده تحلیل‌گران موسسه نومورا، با توجه به پایین بودن تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل اول سال ۲۰۱۴، پیش‌بینی بانک فدرال رزرو از این شاخص در کل سال جاری میلادی، کاهش خواهد یافت.

رابین باهر، رییس بخش تحقیقات فلزات در بانک سوسیته ژنرال، نشست فدرال رزرو در هفته جاری، تمرکز فعالان بازار را به سمت اقتصاد در حال بهبود آمریکا تغییر خواهد داد و در نتیجه باعث فشار بر روی طلا خواهد شد و در نتیجه تاثیر عوامل ژئوپلیتیکی در بازار را محدود خواهد کرد.

به عقیده وی قیمت‌های طلا در هفته آینده تقریبا ثابت یا با نوسان اندک همراه خواهند بود و اخبار ژئوپلیتیکی مانند یک کاتالیزور باعث خروج قیمت طلا از محدوده ۱۲۵۰ تا ۱۲۷۵ دلار در هر اونس نخواهد شد. از نظر وی، بازار طلا در حال ورود به دوره کاهشی تاریخی (سه ماه ژوئن، جولای و آگوست) است و در نتیجه باعث افت هیجانات کاذب در بازار خواهد شد.

وی همچنین اعتقاد دارد که با توجه به اینکه مراسم‌های آیینی هندی تا ماه سپتامبر و اکتبر برگزار نخواهد شد، طلا از مرز ۱۲۹۰ یا ۱۳۰۰ دلار عبور نخواهد کرد و گمانه‌زنی در مورد بازگشت به روند نزولی در بازار بسیار سخت است و در نتیجه احتمال تثبت قیمت‌ها یا نوسانات اندک آن‌ها بسیار بالاتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما