شناسهٔ خبر: 57078 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رئیس بانک مرکزی خبر داد :

احتمال استفاده از منابع بودجه ای برای وام ازدواج

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا ؛ ولی‌الله سیف در حاشیه بیست‌وچهارمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا برخی اظهارات نشان می‌دهد که تمامی بانک‌ها سودهای سپرده‌های تفاهمی را اجرا نمی‌کنند؟ گفت: به هیچ وجه نمی شود توقع داشت که تمامی بانک‌ها که سود سپرده‌ها به طور صد درصد از سوی تمامی بانک‌ها اجرا شود.

اما با توجه به گزارش‌های کنترلی از سوی بانک مرکزی در شعب بانک‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد آن‌ها سودهای سپرده تفاهمی را رعایت می کنند.

رییس کل بانک مرکزی افزود:‌طی بخش نامه‌ای از تمامی بانک‌ها خواسته‌ایم تا علاوه بر کنترل‌های بانک مرکزی هر بانکی که تخلف بانک دیگری را مشاهده کرد با مشخصات کامل به ما منعکس کرده تا آن را پیگیری کنیم.

این درحالی است که امیدوارم عزم جدی نظام بانکی کشور برای ساماندهی سود سپرده‌های بانکی بتواند شرایط مثبت‌تری را در بازار پولی ایجاد کند. وی همچنین در مورد واریز قسط ششم دارایی‌ها گفت: امیدوارم تا ظرف چند روز آینده خبر واریز آن را اعلام کنیم.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در مورد بررسی گزینه‌های مطرح شده برای اعطای وام ازدواج در دولت گفت: مشکل اصلی دراعطای وام ازدواج کمبود منابع قرض‌الحسنه است که از دوسو می‌توان آن را جبران کرد .

این درحالی است که اگر بتوان از طریق منابع بودجه‌ای هزینه‌ای را برای تامین منابع وام ازدواج تامین کرد می‌تواند به مابه التفاوت سود کمک کند برای رفع نیازها طبیعتا قرض الحسنه نخواهد بود اما می توان تسهیلات ارزان قیمتی را در این زمینه ارائه کرد.

سیف افزود: در خود نظام بانکی نیز در تلاشیم تا انگیزه‌های لازم را برای افزایش منابع قرض الحسنه‌ای ایجاد کنیم که پاسخگوی بهتری را نسبت به تامین منابع وام ازدواج داشته باشد.

نظر شما